Interns interview cover | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

Design stagiairs
dubbelinterview

Cultuur
21-03-2023
21-03-2023
Stages

Zij is net begonnen en hij is net klaar. Rosanne en Niklas zijn de meest recente stagiaires die zich bij het design team van SKINN hebben gevoegd. Vandaag delen ze hun verwachtingen en ervaringen over hun stage met ons.

STAGES
Intern rosanne | SKINN BRANDING AGENCY
Rosanne Quaedackers
20 Jaar / Nederland
Brand design stagiair
Intern niklas | SKINN BRANDING AGENCY
Niklas Thielen
26 Jaar / Duitsland
Brand & motion design stagiair

Waarom wilde je naar Antwerpen komen en koos je daarbij voor SKINN?

Niklas: “Ik zit in mijn laatste jaar bachelor Media Design in Duitsland. Om ons diploma te kunnen valideren, moeten we in het laatste semester stage lopen. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor Deens, Nederlands en Vlaams design, omdat daar volgens mij tegenwoordig de strafste creatieve geesten zitten. Ik volg de fantastische Instagram-account Antwerpart – die hedendaagse creaties in de stad cureert – en zo kwam ik bijna organisch bij een bureau hier uit. SKINN sprong er als de beste uit. Mijn stage begon half oktober en is nog maar net afgelopen""

Rosanne: “Ik ben ook mijn studies Media Design aan het afronden, in Nederland. Met deze stage kan ik eveneens het einde van mijn studies valideren. In mijn geval lag de keuze voor Antwerpen waarschijnlijk wat meer voor de hand omdat ik uit de regio Maastricht kom, dicht bij de grens met België. Ik volg SKINN al drie jaar op sociale media en het is volgens mij één van de beste branding agencies in Europa. Hoewel ik nog maar vier weken bezig ben, ben ik erg blij en opgewonden dat ik nog drie maanden voor de boeg heb.”

Wat betekent deze stage voor jou? Beantwoordt hij aan je verwachtingen?

Rosanne: “Ik koesterde geen welbepaalde verwachtingen, denk ik. Ik wilde vooral van binnenuit zien hoe een bureau werkt en de creatieve processen achter elk project begrijpen. Je aanpassen aan de structuur en het timemanagement was eerst wel even wennen. Creatieve ideeën borrelen bij mij vaak 's avonds of na de kantooruren op, maar nu leer ik mij aan een strikt tijdschema te houden. En ik leer ook om hulp te vragen. SKINN drijft op teamspirit en de mensen zijn erg gepassioneerd door hun werk. Emulatie speelt een grote rol in hoe elk project opgebouwd wordt.”

Niklas: “Het uitwisselen en deel uitmaken van collectieve projecten was voor mij de beste ervaring van de voorbije maanden. Bij SKINN werd ik geconfronteerd met de realiteit van onze job. Op school krijg je ruim de tijd om aan een project te werken, je mag fouten maken, je kunt talloze dingen uitproberen en uren verkwanselen aan kleine details. Nu weet ik wat het betekent om binnen een strikt tijdskader, met een korte deadline, een kwalitatief resultaat neer te zetten en hoe je input moet omzetten in iets efficiënts. We gaan mee in de goed geoliede organisatie van het agency en zo'n workflowprocessen. Die structuur geeft je heel wat kansen om jezelf te bewijzen.”
Skinn work antwerp | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN ATWORK 20 01 23 Antwerp 191 A7178 WEB | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN ATWORK 20 01 23 Antwerp 191 A7040 WEB | SKINN BRANDING AGENCY

Heb je het gevoel dat je voldoende steun kreeg vanuit het team?

Niklas: “Absoluut. Bij veel bedrijven worden stagiairs ingeschakeld als goedkope extra werkkrachten, en laat de begeleiding te wensen over. Mijn ervaring bij SKINN was compleet anders. Ik heb wel degelijk op echte cases gewerkt, zij het wel als double running. Dat houdt in dat we hetzelfde doen als de hoofdontwerper, en in parallel aan hetzelfde project werken, maar dan zonder de bijkomende faalangst. Onze inbreng geeft extra punch aan het proces, zonder dat we de relatie met de klant in gevaar brengen.”

Rosanne: “Met dit double running systeem kunnen we leren uit onze fouten en tegelijk een meerwaarde betekenen voor het project. Op mijn eerste stageplek was ik hoofdontwerper op de case van een klant. Een loodzware verantwoordelijkheid, die me ook de kans ontnam om echt met de andere ontwerpers te kunnen samenwerken.”

Jullie hechten allebei een grote waarde aan collegialiteit. Wat was jullie ervaring daarmee bij SKINN?

Niklas: “We hebben creatieve jobs en dat soort interactieve momenten zijn cruciaal voor je creativiteit. Deel uitmaken van zo'n vernieuwende groep designers en brandingexperts als bij SKINN leverde me heel wat nieuwe perspectieven op voor mijn carrière. Iedereens Instagram-feed staat bol van de ideeën en je voelt de passie gewoon wanneer je samen een boom opzet over design. SKINN stimuleert dat soort interactiemomenten zelfs, het maakt deel uit van het agency-DNA.”

Rosanne: “Er zijn inderdaad heel wat opportuniteiten om onderling van gedachten te wisselen. Ik heb mijn eerste ‘lunch and learn’ er al opzitten, een maandelijkse keynote door een SKINN-expert, samen met de rest van het team. Eén van de creative directors lichtte zijn visie op designtrends toe, en dat was verhelderend. Ik wil groeien en mijn horizon verbreden tijdens deze stage, maar ook frisse ideeën aanbrengen voor het bureau. De verrijking werkt naar beide kanten op.”
SKINN 2023 01 11 AMSTERDAM WORKSHOP P1050346 | SKINN BRANDING AGENCY

Wat zijn je plannen voor de komende jaren?

Rosanne: “Eerst wil ik de volgende maanden bij SKINN ten volle benutten. Ik hou ervan te snappen hoe andere mensen denken, want dat voedt en stimuleert mijn eigen creativiteit. Ga ik in de toekomst freelance aan de slag bij een bureau? Dat weet ik nog niet, maar het moet sowieso in een creatieve omgeving zijn, met gevarieerde projecten.”

Niklas: “De voorbije maanden bij SKINN maakte ik deel uit van enkele uitdagende en stimulerende projecten. Ik stelde vooral op prijs dat ik de kans kreeg om mijn talenten qua motion design te gebruiken en ontwikkelen. Als ik terug in Duitsland ben, werk ik eerst mijn thesis af. Daarna beslis ik of ik verder studeer, dan wel op zoek ga naar een job. Ik twijfel nog steeds, maar één ding weet ik zeker: mijn toekomst ligt niet bij één of ander megabedrijf, maar bij een agency als SKINN, waar ik de passie en interesse voor ontwerp en creativiteit aan den lijve kan voelen.”
SKINN Design Team Amsterdam 05 2022 191 A6336 WEB 2 | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN CULTURE Design Trip Oostende 12 08 2022 191 A2952 WEB | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn work brugge | SKINN BRANDING AGENCY

We zijn altijd op zoek naar uitzonderlijk talent en interessante profielen om ons divers branding team te versterken.

JOBS & STAGES →
Deel dit artikel
Facebook Twitter LinkedIn
NEXT
Inzichten
Merkrelevantie in nieuwe tijden
Fre fonteyne creative director skinn | SKINN BRANDING AGENCY
Pers
Creative Director Fre over de rebranding van Knokke-Heist
MEER NIEUWS →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
email hidden; JavaScript is required
+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge

BE 0882.998.324

+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Algemene voorwaarden    |    Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
English
close
Sleep