Skinntalks recap hero | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

SKINN TALKS
04.05 → ANTWERPEN
EVENT RECAP

Events
10-05-2023
10-05-2023

Hoe klinkt jouw merk? Zou A.I. marketeers kunnen vervangen? Is duurzaamheid de nieuwe brandingtrend? Hoe essentieel is de klantervaring geworden?

De eerste editie van SKINN TALKS op 4 mei 2023 bood een unieke kans op het verkennen van al die vragen. En op verhelderende antwoorden van de vier sprekers.
ST INTRO | SKINN BRANDING AGENCY
Skinntalks play bg | SKINN BRANDING AGENCY
PLAY VIDEO RECAP →

De kracht van geluid

“Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end”. Met dit citaat van John Lennon opende Cedric Engels zijn keynote bij SKINN. Het is de perfecte samenvatting van wat een bruisend event vol inspirerende uitwisselingen zou worden. Sound designer, muzikant en co-founder van Sonhouse, Cedric Engels is letterlijk en figuurlijk een toonaangevende stem in sonic branding. Hij t(r)oonde ons mee op een fascinerende akoestische reis, en liet zien — en horen — hoe geluidsidentiteit zoveel meer is dan een jingle.
ST cedric | SKINN BRANDING AGENCY
Hoe geluid onze diepste emoties kan aanboren. Van de onmiddellijke herkenning van de eerste noten van het James Bond-thema tot de iconische, door Jim Reekes ontworpen geluiden van Apple-computers ... zijn pleidooi voor een holistische benadering van sonic branding liet het publiek sprakeloos achter. Zoals Mozart ooit zei: “De muziek zit niet in de noten maar in de stilte ertussen”. Cedric bewees zijn grote gelijk.

Bewust maken, bewust worden

Back to the future van de jaren '80, en het gouden tijdperk van de eerste homecomputers. Tegen dat decor voerde duurzaamheidsexperte Katelijne Van Loo een andere grote denker op: de wetenschapper Carl Sagan, die voor het Amerikaanse congres getuigde om de volksvertegenwoordigers te waarschuwen voor het gevaar van klimaatverandering ... in 1985!
ST katelijne | SKINN BRANDING AGENCY
Nadat ze aan de dovemansoren van de vorige generaties had getrokken, riep Katelijne onze generatie op tot een hernieuwd bewustzijn rond de problematiek. Met de mensheid aan de rand van een ecologisch ravijn, toonde ze aan hoe we crisissen kunnen omzetten in kansen en hoe bedrijven volgens haar de macht hebben om aan te zetten tot positieve verandering. Een hommage aan branding als duurzame aanjager, en een pleidooi voor diepgaande doelgerichtheid in plaats van een kraslaagje greenwashing.

Menselijke natuur

De toenemende populariteit van door kunstmatige intelligentie aangedreven tools — met name ChatGPT — heeft de creatieve wereld recent op z'n kop gezet. Zullen de machines ons vervangen? Marieke Bremer, Brand Consultant bij SKINN, ging dieper in op de vraag en stelde ons meteen gerust: het antwoord is neen. Het vermogen van A.I. om enorme hoeveelheden gegevens te verwerken is een buitengewoon hulpmiddel voor creatieve geesten, zei ze. Een tool die elementen voor een strategie kan aandragen en er bepaalde lijnen van kan uitzetten.
ST Marieke | SKINN BRANDING AGENCY
Maar een emotionele klik maken, of verbanden leggen op basis van gevoelens of specifieke culturele kenmerken, dat lukt niet. Wat ontbreekt, met andere woorden, is authenticiteit. Voor Marieke is A.I. weliswaar een formidabel gegeven, maar ook wat stuurloos zonder de regie van een menselijk brein, dat er met zijn uniciteit en ontwrichtende karakter een zekere 'je ne sais quoi' aan geeft. Dat onvervangbare vonkje van pure, ongebreidelde creativiteit: fouten maken. Een dra.a.i., dus.

Bouwen aan herinneringen

Vincent Pauwels, medeoprichter en directeur van November Five, hernieuwde ons perspectief op een van de grondslagen van branding, de klantervaring. Waaruit bestaat een memorabele ervaring? En waarom is zo'n ervaring het waardevolste wat een merk voor zijn klanten kan creëren? Ook hier trad de mensheid met de sleutel op het voorplan, evenals de notie van shifts, verschuivingen: van productvoordeel naar klantvoordeel, en van klantbehoeften naar klantmotivaties.
ST vincent | SKINN BRANDING AGENCY
Met een pleidooi voor de waarde van sterke herinneringen, opperde Vincent Pauwels zelfs om digitale oplossingen wat aantrekkelijker te maken door ze, jawel, 'minder moeiteloos' te maken: met een swipe alleen kom je er niet ... De klant, kortom, maakt werk van je merk. Iedereen die boodschappen moet doen, houdt van een snelle zelfscan, maar een merk heeft misschien meer baat bij dat speciale gespreksmomentje dat er enkel kan zijn met een echte persoon achter de kassa. Zinvol en menselijk, zou dat de toekomst van branding kunnen zijn?
ST outro | SKINN BRANDING AGENCY

De tweede editie van SKINN TALKS zal doorgaan op 15 juni in Amsterdam.

We hebben weer een mooie line-up van sprekers. Binnenkort openen we de inschrijvingen voor dit event en kan je een plekje veroveren.
Deel dit artikel
Facebook Twitter LinkedIn
NEXT
Inzichten
Brand hospitality & franchise
Events
SKINN TALKS → 04.05 ANTWERPEN
MEER NIEUWS →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
email hidden; JavaScript is required
+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge

BE 0882.998.324

+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Algemene voorwaarden    |    Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
English
close
Sleep