SUPERHUMAN IMAGE05 | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

CONSUMER TRENDS
01/ Rearranged realities

Inzichten
13-12-2021
13-12-2021
CONSUMER TRENDS
01/ Rearranged realities
We dagen onszelf graag uit als merkspecialisten en houden onze vinger aan de pols van deze snel veranderende wereld. Daarom houden we in deze reeks 'consumer trends' enkele onderwerpen tegen het licht die de branding wereld de komende jaren mee zullen vormgeven.
De COVID-19-pandemie heeft trends waarvan we dachten dat ze nog lang op zich zouden laten wachten aanzienlijk versneld. Werken op afstand, online winkelen en online toegang tot diensten zijn geen nieuwe fenomenen, maar sinds 2020 zijn ze vrijwel van de ene op de andere dag mainstream geworden. Het observeren van nieuwe subtrends die voortkomen uit deze dynamiek is essentieel. Alternatieve manieren van werken, ontmoeten, leren en kopen hebben onze realiteit abrupt veranderd, waardoor veel mensen de noodzaak voelden om hun leven te reorganiseren. Kunnen merken mee structuur brengen in deze (post)pandemische wereld?

Het potentieel van uniforme multi-channel branding is aanzienlijk.

Deze versnelde verschuiving richting online brengt een andere verwachting met zich mee van klanten over de merkbeleving in het algemeen. De kloof tussen online en offline zou zo klein moeten worden dat je gemakkelijk en naadloos van het ene naar de andere kan springen. Om deze kloof te overbruggen, moet er intern veel meer worden afgestemd tussen de verschillende afdelingen, of het nu gaat om marketing, verpakking of communicatie op het fysieke verkooppunt, om zo een ​​uniforme ervaring te creëren voor de klant.

Er is één specifiek onderdeel van merkcommunicatie dat momenteel een groot deel van dat gewicht draagt: digitale klantenservice. Vooral wat betreft tone of voice. Het is gemakkelijk om klantenservice alleen te zien als een katalysator voor problemen en vragen. Het potentieel van uniforme multi-channel branding is echter aanzienlijk. Een merk kan met net zoveel stemmen spreken als er kanalen en gesprekspartners zijn. Het is daarom van cruciaal belang dat ze eenstemmig spreken.
SUPERHUMAN IMAGE06 | SKINN BRANDING AGENCY

Merken bevinden zich in de unieke positie om nieuwe rituelen voor hun klanten te ontwikkelen.

In deze 'rearranged realities' waarover we spreken, hebben merken de kans om disruptief te zijn. Maar disruptief betekent niet noodzakelijk verstorend, vooral online, waar het niet per se loont om het hardst te schreeuwen. In plaats van ongevraagd op alle mogelijke touchpoints op te duiken, is het de echte uitdaging en kans voor merken om zich te integreren in het leven van hun klanten. Door dit te doen, kunnen ze helpen structuur om te brengen en het leven van hun klanten mee te helpen organiseren. Merken bevinden zich in de unieke positie om nieuwe rituelen voor hun klanten te ontwikkelen. Het mooie is: ons dagelijkse leven zit vol met rituelen: wakker worden, je wassen en klaarmaken, koffie drinken, wandelen, woon-werkverkeer, pauze nemen, hobby's beoefenen, naar bed gaan… Door als merk op deze momenten in te spelen, opent zich de deur voor een diepe en betekenisvolle verbinding met je publiek.
Terwijl de grenzen tussen fysieke en digitale merkervaring duidelijk vervagen vanuit het perspectief van een klant, is dat minder evident als het over je job gaat. Aangezien de definitie van een werkplek nu verschillende betekenissen heeft gekregen, is het absoluut essentieel om een ​​consistent, boeiend en sterk merkimago en -ervaring op te bouwen binnen je organisatie. Werken met een groter aantal externe werknemers, nomaden en freelancers kan snel de barsten van een zwakke employer branding-strategie blootleggen. Daar is ruimte om te groeien. Door het interne merkverhaal even diepgaand vorm te geven als het externe verhaal, zal het merk sterker worden en zal het aantal ambassadeurs binnenin je bedrijf alleen maar toenemen.

Geboeid door wat je hier leest? Download onze white paper.

Trends zoals 'rearranged realities' zorgen nu al voor een nieuwe wind doorheen het merklandschap. Maar welke invloed zullen ze op lange termijn hebben? Ga je gang en download je kristallen bol: de 'Superhuman' white paper met zes scenario's over de toekomst van merken en branding.
DOWNLOAD WHITE PAPER →
SKINN Whitepaper collage | SKINN BRANDING AGENCY
Deel dit artikel
Facebook Twitter LinkedIn
NEXT
SKINN WP IMAGE01 | SKINN BRANDING AGENCY
Inzichten
White paper: superhuman brands
Werk
Beeldidentiteit voor Nona
MEER NIEUWS →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
email hidden; JavaScript is required

+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge

BE 0882.998.324

+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
English
close
Sleep