In spatial design moeten we technologieën zoals AR, VR en 3D omarmen en integreren als vast onderdeel van het ontwerpproces.
Slimme merken bouwen dat vraagt de nodige uiteenlopende expertise: strategic, verbal, visual, spatial, digital, … Merken hebben al deze deel-identiteiten nodig om op alle kanalen een uniforme en herkenbare experience neer te zetten. Technologie kan hier een belangrijke rol in spelen. We doken in de mogelijkheden voor branding op de lange termijn binnen de volgende generatie van de digitale transformatie. Hoe zullen technologieën als Artificial Intelligence, 5G, Augmented Reality, Virtual Reality en blockchain mee de toekomst van branding vormgeven? We gaan graag dieper in op drie aspecten.
SPACE/PLACE REDEFINED
Sinds de pandemie kijken we op een andere manier naar ruimtes, fysieke aanwezigheid en de digitale alternatieven hiervoor. Denk maar aan die eindeloze Zoom calls, digitale afspraken met bijvoorbeeld je bankbediende of therapeut, de vele experimenten om events digitaal te laten doorgaan, de virtuele museumbezoeken enz.
Al hopen velen onder ons dat deze binnenkort tot het verleden zullen behoren, niks is minder waar. Deze digitale veranderingen zullen in de toekomst niet meer weg te slaan zijn uit ons leven. Reden temeer om je brand story en experience over alle kanalen en dimensies heen op hetzelfde niveau te bewaken. Een uitdagende taak voor merken in de toekomst. In spatial design moeten we dus technologieën zoals AR, VR en 3D omarmen en integreren als vast onderdeel van het ontwerpproces.