SKINN desktop siebe zonderlogo | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

Team Design
evolueert

Pers
31-05-2021
31-05-2021

Matty Bossouw & Fre Fonteyne
nemen de leiding over team design.

SKINN Matty Fre 2021 4 B1 A1918 | SKINN BRANDING AGENCY
Bij SKINN BRANDING AGENCY ademen we design. Zowel in wat we ontwikkelen voor klanten als binnen de organisatie zelf. Iedereen die er werkt heeft voeling met schoonheid en in het bijzonder met branding. Wat SKINN de wereld in stuurt ziet er stuk voor stuk puur, kwalitatief en gewoon mooi uit. Het design team is dan ook altijd al een cruciale schakel geweest binnen het bedrijf en groeide de laatste maanden tot een team van ondertussen een 20-tal brand designers, developers, digital designers, motion designers, art directors, photographers en creative directors.

Founders Kurt De Vlieghere en David van Gessel hadden tot voor kort de leiding over het design team. Om mogelijkheden te scheppen voor de verdere ontwikkeling van talent binnen het team geven zij de design fakkel door aan twee creative directors die het team zullen leiden: Matty Bossouw en Fre Fonteyne. Kurt en David plaatsen de nieuwe creative directors hiermee in lead voor de verdere creatieve uitbouw van SKINN en zullen zichzelf extra toeleggen op het coachen van de mensen binnen SKINN en het algemeen beleid van het bedrijf verder uitwerken samen met managing director Ruth Bossuyt.
SKINN design 06 | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN design 05 | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN matty 01 | SKINN BRANDING AGENCY

Meet the creative directors.

Matty Bossouw drukt al meer dan 10 jaar zijn stempel op SKINN’s werk als brand designer. Wat ooit begon als een stage, groeide uit tot een onmisbare positie als creative director. Hij beheerst en bewaakt de SKINN signature als geen ander.

Matty is een estheet. Zijn stijl is puur, to the point en gestructureerd tot in de kleinste details. Hij ziet het als zijn taak om de jongere generatie designers binnen het team te coachen in het beheersen van de SKINN signature stijl en die mee te laten evolueren met het type klant dat bij SKINN aanklopt.

Matty: “Vandaag de dag weten klanten meestal heel goed wat ze willen. Ze zijn kritisch en hebben vaak al een eigen visie op branding. Het is aan ons om duidelijk te maken dat branding om veel meer draait dan enkel een mooi logo. Branding wint alleen maar aan belang in deze visueel gedomineerde wereld. Het idee en de strategie achter een branding zijn dan ook even essentieel als de schoonheid. Ook motion en sound zullen in de toekomst aan belang winnen. Een geïntegreerde aanpak is dus cruciaal. Hiermee maken we het verschil voor SKINN klanten.”
SKINN fre 01 | SKINN BRANDING AGENCY
Fre Fonteyne speelt al meer dan 20 jaar als geen ander met woord en beeld en is tevens de man die het voortouw neemt in de naming en baseline trajecten bij SKINN. Na ervaring te hebben opgedaan bij enkele kleinere agencies schreef hij zijn eerste hoofdstuk bij SKINN vanaf 2011. Hij maakte een omweg van enkele jaren langs de wereld van advertising, om daarna terug te keren naar branding, zijn eerste liefde, hij deed dit opnieuw bij SKINN. Fre is een man van woorden. Inhoudelijk een merk versterken met woorden en storytelling is zijn forté. Zijn ervaring in advertising helpt hem hierbij. De kunst om het juiste visuele en verbale sausje over de beste strategie en content te gieten is key.

Fre: “Door de groei bij SKINN was er een duidelijke nood aan meer leiding op design vlak. We dragen nu de SKINN ideologie en signature over op het design team zoals Kurt en David dat bij ons hebben gedaan.”

Fre: “Een conceptpresentatie kunnen snappen zonder een woord uitleg, dat is waar we naar streven. Omdat we empathisch naar de klant luisteren, stellen we een sterk en duidelijk concept en merkverhaal voor. We zijn dan ook heel streng op de kwaliteit van wat we naar buiten brengen.”
SKINN design 04 | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN design 03 | SKINN BRANDING AGENCY
Elk branding project waar SKINN aan werkt past organisch onder de vlag van één van de complementaire creative directors. SKINN versterkt hiermee haar positie om verder te groeien zonder daarin de humane of brand-focussed aanpak te verliezen. Slim en toch empathisch kunnen zijn, dicht bij een merk kunnen staan en de klant begrijpen zonder te theoretisch te worden, dat is het uiteindelijke doel.
SKINN design leadership 01c | SKINN BRANDING AGENCY
Partners David & Kurt + Creative directors Matty & Fre
Deel dit artikel
Facebook Twitter LinkedIn
NEXT
SKINN BRANDING INSIGHT branding vs marketing COVER | SKINN BRANDING AGENCY
Inzichten
Branding vs marketing
FIVEAM Olivier Ruth Kurt 161 A1871 | SKINN BRANDING AGENCY
Pers
SKINN en FIVE AM in partnership
MEER NIEUWS →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
email hidden; JavaScript is required

+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge

BE 0882.998.324

+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
English
close
Sleep