Chapter Header | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

dromen
met Chapter

Werk
25-08-2021
25-08-2021

Chapter, de eerste luxe vastgoedsite zonder vastgoed.

Chapter verkoopt exclusief vastgoed op een discrete manier, waarbij meer rekening wordt gehouden met de doelgroep dan met de makelaar. Ze lanceerden in september 2020 middenin de COVID-19 crisis.
Chapter website cover | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN zette mee haar schouders onder het business concept, de branding én de digitale tools. We stuurden aan op een atypische aanpak met het doel een succesvolle start te genereren in tijden van verandering.

Founders Maxime Traen en Dries François, allebei met de nodige jaren op de teller in de vastgoedsector dankzij het disruptieve Immo Francois, blikken tevreden terug op de eerste fase van Chapter.
Chapter Homepage4 | SKINN BRANDING AGENCY
Chapter Website Desktop | SKINN BRANDING AGENCY
Het principe? De door SKINN bedachte en ontwikkelde matchmaking tool, de Dreamcatcher, koppelt je op de Chapter website aan je droomwoning zonder dat je die ooit zag, puur op basis van jouw wishlist. Daarna word je gecontacteerd door Maxime en krijg je een exclusieve inkijk in de panden die voldoen aan jouw wensen, gevolgd door een persoonlijk gesprek.
Chapter Website Mobile | SKINN BRANDING AGENCY
Tijdens het strategische voortraject, kwamen we erachter dat voor de doelgroep die exclusief vastgoed aanbiedt of zoekt, discretie over ligging, foto’s en prijs bijzonder belangrijk is.

Dit vormt vaak de grootste struikelblok om met een ‘klassieke’ vastgoedpartner in zee te gaan en meteen dé uitdaging voor het startende Chapter, want hoe maak je reclame als nieuwe vastgoedpartner zonder expliciet beeldmateriaal van exclusief vastgoed? Daarom vormt een betrouwbaar netwerk de sleutel tot succes binnen deze markt. Luxe vastgoed is vaak al verkocht voor het ooit op de zichtbare markt komt. Maxime en Dries begrijpen dat naast de digitale experience ook de persoonlijke connectie van groot belang is en investeren daarom veel tijd en energie in het creëren van vertrouwensbanden binnen deze doelgroep.
Chapter Website Desktop 02 | SKINN BRANDING AGENCY

Chapter hanteert dus een atypische aanpak gebouwd voor haar community en met succes.

Sinds de start op 12 september 2020 heeft Chapter reeds 18 panden verkocht, waarvan 89% aan de vraagprijs. 1 op 3 van de panden werd verkocht na het eerste bezoek. Maandelijks krijgt Chapter zo’n 11.563 unieke bezoekers over de website vloer, waarvan 33% terugkeren om meer te ontdekken. Cijfers die bewijzen dat branding zoveel meer kan en moet zijn dan enkel een mooi logo. De waarde van een strategisch voortraject en empathisch inzicht in de business van een merk maken van Chapter het perfecte voorbeeld van de ROI van branding.
Chapter Website Mobile 02 | SKINN BRANDING AGENCY
Chapter Website Mobile 03 | SKINN BRANDING AGENCY
Deel dit artikel
Facebook Twitter LinkedIn
NEXT
Werk
SALT zet online in op beweging
SKINN design leadership 02c | SKINN BRANDING AGENCY
Pers
Nieuwe leiding voor Team Design
MEER NIEUWS →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
email hidden; JavaScript is required

+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge

BE 0882.998.324

+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
English
close
Sleep