Chapter, de eerste luxe vastgoedsite zonder vastgoed.
Chapter verkoopt exclusief vastgoed op een discrete manier, waarbij meer rekening wordt gehouden met de doelgroep dan met de makelaar. Ze lanceerden in september 2020 middenin de COVID-19 crisis.
SKINN zette mee haar schouders onder het business concept, de branding én de digitale tools. We stuurden aan op een atypische aanpak met het doel een succesvolle start te genereren in tijden van verandering.
Founders Maxime Traen en Dries François, allebei met de nodige jaren op de teller in de vastgoedsector dankzij het disruptieve Immo Francois, blikken tevreden terug op de eerste fase van Chapter.
Het principe? De door SKINN bedachte en ontwikkelde matchmaking tool, de Dreamcatcher, koppelt je op de Chapter website aan je droomwoning zonder dat je die ooit zag, puur op basis van jouw wishlist. Daarna word je gecontacteerd door Maxime en krijg je een exclusieve inkijk in de panden die voldoen aan jouw wensen, gevolgd door een persoonlijk gesprek.
Tijdens het strategische voortraject, kwamen we erachter dat voor de doelgroep die exclusief vastgoed aanbiedt of zoekt, discretie over ligging, foto’s en prijs bijzonder belangrijk is.
Dit vormt vaak de grootste struikelblok om met een ‘klassieke’ vastgoedpartner in zee te gaan en meteen dé uitdaging voor het startende Chapter, want hoe maak je reclame als nieuwe vastgoedpartner zonder expliciet beeldmateriaal van exclusief vastgoed? Daarom vormt een betrouwbaar netwerk de sleutel tot succes binnen deze markt. Luxe vastgoed is vaak al verkocht voor het ooit op de zichtbare markt komt. Maxime en Dries begrijpen dat naast de digitale experience ook de persoonlijke connectie van groot belang is en investeren daarom veel tijd en energie in het creëren van vertrouwensbanden binnen deze doelgroep.
Chapter hanteert dus een atypische aanpak gebouwd voor haar community en met succes.
Sinds de start op 12 september 2020 heeft Chapter reeds 18 panden verkocht, waarvan 89% aan de vraagprijs. 1 op 3 van de panden werd verkocht na het eerste bezoek. Maandelijks krijgt Chapter zo’n 11.563 unieke bezoekers over de website vloer, waarvan 33% terugkeren om meer te ontdekken. Cijfers die bewijzen dat branding zoveel meer kan en moet zijn dan enkel een mooi logo. De waarde van een strategisch voortraject en empathisch inzicht in de business van een merk maken van Chapter het perfecte voorbeeld van de ROI van branding.