Een disruptief concept om de wereld van de advocatuur te democratiseren? Daar zetten we bij SKINN met plezier onze schouders onder.
Advies inwinnen bij een advocaat alsof je het bestelt op je favoriete webshop, dat is waar Winston voor staat.
Winston is de eerste in zijn soort. Online juridisch advies tegen transparante en op voorhand afgesproken prijzen. Vernieuwend, fris, laagdrempelig en democratisch. Zo bouwden we ook de merkidentiteit op.
We kennen ze allemaal, die barrière om naar een advocaat te stappen. En dat voelden ook de oprichters van Winston, zelf jonge advocaten. Er zijn bepaalde vragen die steevast terugkeren, die binnen een bepaalde structuur kunnen worden behandeld en waar je dus met gemak een prijs op kunt plakken. Het werd dan ook hoog tijd om iets nieuws neer te zetten binnen deze archaïsche sector.
Hun idee: stel jouw juridische vraag online, betaal meteen en krijg een snel en duidelijk antwoord. Gemaakt om heel wat juridische kopzorgen meteen uit de wereld te helpen. Is jouw juridische vraag te complex voor een eenvoudig antwoord, dan helpt Winston je ook graag verder met een meer uitgebreide persoonlijke aanpak en voorstel, maar dit steeds op basis van duidelijke en transparante afspraken.
SKINN ontwikkelde de merk- en digitale strategie, de merkidentiteit en de juridische webshop.
Wij stelden de scope van het business model in vraag en hebben dit geoptimaliseerd samen met hen.
Om het snel behandelen van de vragen gestructureerd te laten verlopen, bouwde SKINN een website met intern CRM systeem en webshop, ontworpen op de groei, maar zonder aan gebruiksvriendelijkheid of menselijke factor in te boeten. SKINN transformeerde het idee van online advies om tot een ambitieus systeem, gebouwd om binnenkort in elke grote stad van België een Winston filiaal neer te poten.
WINSTON.BE →
De verbale en grafische identiteit sluiten hierbij aan. Als naam werd er gekozen voor een voornaam, dit zorgt voor een persoonlijke touch, weg van de anonieme grijze pakken. En dit in een fris en duidelijk font, aangevuld met een warm en sympathiek kleurenpalet. De website werd geïllustreerd met duidelijke pictogrammen en een fotografiestijl die zorgt voor identificatie met het merk, je ziet er mensen zoals jij en ik.
Je vindt vanaf nu vlot een betaalbaar antwoord op al jouw juridische vragen via winston.be. Advocatuur 2.0 in een stijlvol jasje in plaats van een grijs maatpak.