Belcolade.
Van klassieke speler
naar opvallende voortrekker.
Uitdaging
Meer dan 30 jaar ervaring. Deel van Puratos Group. En de enige B2B-chocoladeproducent ter wereld die nog in Belgische handen is. Of Belcolade een klassieker is in de chocoladesector? Zonder twijfel.
Maar vandaag is het chocolademerk meer dan dat. Hun nieuwe duurzaamheidsdoelen zijn vooruitstrevend. Hun samenwerkingen met lokale cacaoboeren en chocolatiers ongeëvenaard. Belcolade is één brok innovatie en menselijkheid. Maar dat voelde je niet in hun branding. En dus creëerden we een merk dat uitdrukt waar Belcolade vandaag voor staat. Positief en caring. Disruptief en op en top Belgisch.
Merkidentiteit
Het nieuwe Belcolade is luchtig, artistiek en inventief. Een frisse, kleurrijke wind in een industrie waarin goud en donkere bruintinten de standaard zijn.
Een aangescherpte formulering van de purpose vormde de basis voor de rebranding. Je voelt het in elke vezel van de merkidentiteit. Inclusief manifesto, verbal identity en motion identity. En hun ervaring en knowhow? Die proef je in de visuele identiteit.
Patronen
Artistieke, zwart-wit patronen vormen een speelse basislaag voor andere merkelementen zoals foto’s, video’s en headlines. Ze refereren naar een belangrijke stap in het proces van elke chocolatier: het tempereren van de chocolade. Designers van dienst? De meester-chocolatiers van Belcolade zelf.
Zo krijgt ook de artisanale chocolatier - hét doelpubliek van Belcolade - een centrale rol in de visuele identiteit van het merk.
Packag
verpakking
De grafische patronen duiken ook op in de verpakking. Zij het gemixt met de signature kleur van elke chocoladevariant. Het resultaat? Packaging waar al het lekkere en spannende van chocolade van af spat. Ze springt eruit in een zee van bruin- en goudtinten.
typografie
Neutraal en modern versus levendig en verfijnd. Er hangt een opwindende spanning tussen de twee primaire lettertypes. We zetten ze bewust samen om de disruptieve attitude van Belcolade te onderstrepen.
Belgische roots. Wereldwijd actief.
Ook dat is Belcolade.
En dus creëerden we een uitvoerige brand guide - inclusief presentatie en motion templates, digitale richtlijnen, taalvriendelijke fonts, … - en een launchvideo om het nieuwe merkverhaal consistent uit te rollen in verschillende markten.