Recover. renew.

repeat. rebrand.

brand strategy
Luisteren, praten, observeren / Inzichten-workshop / Merkanalyse / Merkstrategie / Merkpositionering
brand definition
Merkoptimalisatie / Merkrestyling / Fotografie / Storytelling / Motiondesign / Beeldstijl / Merkclaims / Merkrichtlijnen / Brandbook
brand experience
Stationery / Art direction / Print design / Bedrijfspresentaties / Signalisatie / Jaarverslagen / Webdesign / User experience design / Motion design / Rollout & implementatie / Fotografie / Video
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency

Pionier in de

circulaire economie.

Campine is al meer dan 100 jaar pionier in de recyclage van afvalmaterialen en het creëren van nieuwe grondstoffen. Na die eeuw aan bestaan werd met de komst van een nieuwe CEO de keuze gemaakt om het merk volledig te laten hernieuwen. Een vers geformuleerde missie en visie waren voor skinn het startpunt om een heldere merkstrategie te distilleren en de gezuiverde kernelementen te laten samensmelten tot één solide brand concept.

Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency

Strategie als grondstof

voor vernieuwing.

Tijdens het honderdjarig bestaan van Campine was een kloof ontstaan tussen de identiteit van het merk en de perceptie van de buitenwereld. Samen met het recyclagebedrijf bouwden we aan een sterkere brand awareness, meer naamsbekendheid en een positief imago zowel intern als extern. Het verkleinen van de afstand tussen brand identity en brand image stond centraal bij de ontwikkeling van een uitgekiende communicatiestrategie en -stijl.

Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency

Ontginning van

het brand concept.

Met de resolute keuze voor bescherming van mens en milieu heeft Campine een duurzaam verhaal te vertellen dat niet onopgemerkt mag blijven. Het nieuwe merkimago moest dan ook fris, dynamisch en opvallend worden met een warme menselijke touch.

Bij het definiëren van het brand concept vertrokken we vanuit de activiteiten en smeltingsprocessen van Campine. Het gekozen kleurenpallet en de gebruikte gradiënt reflecteren de gloed en de warmte van het verbrandingsproces, terwijl het logo de werking van de kringloopeconomie symboliseert.

Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency

Beelden met warme

menselijke touch.

Bij de creatie van het brand framework is het definiëren van een passende beeldstijl noodzakelijk. In samenwerking met Kurt Anthierens (fotografie) en Charles Pacqué (video & montage) werden een reeks beelden gemaakt die het gevoel van het merk versterken.

De beeldstijl die we ontwikkelden is spontaan, menselijk en voelt authentiek aan. We brengen de activiteiten en werknemers van het recyclagebedrijf ambachtelijk in beeld. Naast de productie op de bedrijfssite zoeken we ook de groene omgeving rondom op. Door details te tonen van processen, producten en toepassingen geven we een inkijk in de indrukwekkende werking van Campine.

Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency

Van ruw concept tot

gietklaar framework.

Het door ambacht geïnspireerde brand concept werd vakkundig omgevormd tot één sterk brand framework in de vorm van heldere guidelines en tools om alle verschillende communicatiedragers uit te laten voortvloeien.

Op basis van het framework werden een rijke waaier aan fysieke en digitale tools ontworpen, gaande van stationary tot jaarverslag en van webdesign tot motion style. Voor de ontwikkeling van de bijhorende illustratiestijl werd steeds vertrokken vanuit het logo-embleem, om zo alle grafische elementen in lijn te leggen.

Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency
Campine - branding by skinn | by skinn branding agency

Branding voor een

duurzame toekomst.

Met de herwinning van herbruikbare grondstoffen bouwt Campine als pionier in de sector actief mee aan de circulaire economie. Geïnspireerd door de ambities van het bedrijf werden we als branding agency geprikkeld om zowel strategisch, inhoudelijk als visueel een duurzaam merk te bouwen met tijdloos gevoel en een warme authentieke touch.

Campine - branding by skinn | by skinn branding agency