Er schuilt een rijke geschiedenis achter elk schuimend glas Cristal. Als eerste Belgische pilsbier verwierf het een pioniersrol om zo het bierlandschap voorgoed te hertekenen. Om mee te groeien met de steeds veranderende markt onderging de grafische identiteit van dit premium biermerk een ingrijpende make-over.
Pilsbier en branding,
in evolutie sinds 1928.
Vandaag rijpen vele hectoliters hoppig Cristal bier in de ketels van brouwerij Alken Maes, onderdeel van Heineken. Met een genereuze portie wederzijds vertrouwen gingen Heineken en skinn een samenwerking aan om een merkstrategie te bouwen rond het unieke, authentieke karakter van Cristal. We streefden ernaar het merk te laten groeien van een succesvolle regionale speler naar een sterk nationaal merk met premium feel.
We definieerden de karakteristieken van beeldstijl voor Cristal om de algemene merkbeleving te versterken. Producten worden puur en oprecht afgebeeld, gecombineerd met een authentiek, ambachtelijk gevoel.
VAN STRATEGIE
TOT BELEVING
40+ BRAND
SPECIALISTEN