Stoffen die letterlijk alles kunnen.
Maar hoe zit het met het merk?
Ooit gedacht dat de innovatie in de textielindustrie voorbij is? Geen sprake van. Een volledig nieuwe textielcategorie, ontwikkeld om alles te kunnen doen, maakte z'n entree op de markt. Stoffen die alles kunnen. Onze taak? Een naam en sterke identiteit creëren die het innoverende karakter weergeven van wat één van de veelzijdigste textielsoorten ooit blijkt te zijn.
Een merk bedenken en ontwikkelen dat aanvoelt als de toekomst van textiel.
Love Home Fabrics vroeg ons om een merk voor ze te ontwikkelen rondom een innovatieve nieuwe categorie textiel. De stoffen zijn het resultaat van vele jaren R&D en een van de kernpunten is dat ze zowel binnen als buiten gebruikt kunnen worden. Dus voor banken, bedden, stoelen, kussens, lampen … Maar bijvoorbeeld ook op een boot. Met andere woorden: Fiqa stoffen werken overal waar je je maar kunt voorstellen.
Fabrics. Innovation. Quality. Anywhere.
Fiqa ontleent zijn naam aan deze Engelse termen voor respectievelijk Stoffen, Innovatie, Kwaliteit en Overal. ‘Fiqa’ voelt zowel krachtig als elegant aan en verwoordt duidelijk de dynamiek en het innovatieve karakter van het merk.
Om de veelzijdigheid van Fiqa tot uitdrukking te brengen, verdeelden we de merkbeelden in drie hoofdcategorieën: Technologie, Producten en Overal. Dit vereiste een goed gebalanceerde mix van hoogwaardige 3D-visuals en mooi samengestelde videoshots waarin de stoffen en toepassingen in hun beste licht werden neergezet.
Onze uiterst gedetailleerde 3D-visuals brengen de onbewerkte stoffen en eindproducten optimaal in beeld. Het resultaat? Kijkend naar het scherm kun je de stoffen bijna voelen ...
Om goed aan te sluiten bij het unieke product moest de merkidentiteit van Fiqa sterk en duurzaam zijn en in staat zijn om allerlei zware omstandigheden in de markt te weerstaan.
Het was dus aan ons veelzijdige team van strategen en ontwerpers om een solide merkkern op te bouwen: een die klaar is om een blijvende indruk te maken en tegen een stootje kan.
Het beeldmateriaal is overduidelijk de echte held van dit merk. Subtiele grafische elementen en een kleurenpalet werden aan de mix toegevoegd om het technologische karakter van het merk te benadrukken.
De primaire typografie is een gecondenseerd cursief lettertype dat past bij het Fiqa-woordmerk.
Het duidelijke gevoel van beweging dat aanwezig is in de primaire typografie sluit aan bij het Fiqa-woordmerk en benadrukt het dynamische karakter van het merk. Het secundaire 'monospaced' lettertype geeft de merktoepassingen een meer technische en verfijnde uitstraling.
We versterken het 'anywhere'-concept door de verschillende coördinaten te gebruiken. Dit maakt duidelijk dat het product naar alle plekken op de wereld kan reizen.
Om te zorgen dat alles op de juiste plaats verschijnt, creëerden we een slim lay-outsysteem.
Dankzij een slim raster kan het systeem zich aan elke afzonderlijke toepassing aanpassen. Daarnaast werden hoogwaardige beelden, typografie en grafische elementen zo gearrangeerd dat ze naadloos op elkaar aansluiten.
De textielindustrie is voortdurend in beweging en Fiqa heeft een ware aardverschuiving veroorzaakt.
Enerzijds zijn er de innovatieve nieuwe producten die overal kunnen worden ingezet, anderzijds zorgt het zorgvuldig gecreëerde merk voor een blijvende indruk. Eén veelzijdige stof voor elk scenario, en één opvallend merk dat klaar is om de toekomst vorm te geven.
Welkom bij de nieuwe generatie textiel.
Welkom bij Fiqa.