Als branding agency kregen we het vertrouwen om de organisatie zowel creatief als strategisch te challengen en één helder merkconcept te creëren.
Als neutrale partij daagden we op kritische wijze HOGENT uit om vanuit andere perspectieven naar zichzelf te kijken en gedurfde keuzes te maken waar nodig. We organiseerden een intensief strategisch voortraject om de basis van het merk te vormen en alle touchpoints in kaart te brengen. Het doel was om de identiteit van HOGENT inhoudelijk te benoemen met duidelijke merkwaarden en een heldere merkbelofte om van daaruit de vertaalslag te maken naar één krachtig merkconcept. HOGENT werd herleid tot z'n meest pure vorm en zijn eigenzinnig karakter. Letterlijk karakter.
Krachtige typografie kreeg een glansrijke hoofdrol in de nieuwe grafische identiteit van HOGENT.
De letters werden de visuele bouwblokken van het merkconcept. Ze bieden een venster op de school, de maatschappij en de veelzijdige leefwereld van haar studenten. Ze zijn de kern van de merkidentiteit dat kan toegepast worden op elke contextuele invulling. Ze stralen eenvoud uit, terwijl het steeds de boodschap is die impact maakt.
Van de vele bedrijven en organisaties waarmee we als branding agency mogen samenwerken, hebben er weinig zo'n invloed op de samenleving als HOGENT. 'Mensen maken het verschil', tijdens hun opleiding en vooral nadien in het werkveld.
De HOGENT brand movie, een productie van 87seconds, brengt dan ook mensen in beeld buiten de schoolmuren. Een diverse groep studenten, afgestudeerden en medewerkers met goesting om erin te vliegen, vollenbak!
Het leven aan HOGENT is een kleurrijk gebeuren. Je wordt er gestimuleerd weg te stappen van het zwart-wit denken en een sterke eigen identiteit te ontwikkelen. 'Een kleurboek met genoeg plaats buiten de lijntjes' hoorden we eerder al passeren in de brand movie.
De gebruikte kleuren in de visuele identiteit hebben dan ook de bedoeling het merk in al z’n facetten tot leven te brengen. We koppelen de kleuren aan de typografische basiselementen om zo een systeem te claimen waar alle communicatiedragers in al hun diversiteit uit kunnen voortvloeien.
Van leefwereld tot beeldstijl.
De merkidentiteit binnen een grote organisatie moet multifunctioneel én multi-inzetbaar zijn. Naast typografie en kleur zijn het de beelden die de sfeer bepalen en het merk in staat stellen zichzelf steeds opnieuw uit te vinden. Naast het ontwikkelen van een eigen beeldstijl voor HOGENT werden ook duidelijke fotografie richtlijnen uitgeschreven. Samen vormen ze de herkenbare beeldidentiteit van het merk.
De herkenbare fotografie van HOGENT toont mensen in hun leefwereld. Studenten zoals ze zijn, niet per se in een schoolse omgeving. De eigenzinnigheid vinden we terug in de beelden door ze te fotograferen uit interessante perspectieven en in postproductie te kiezen voor atypische uitsnedes.
Non-stop stimuleren & experimenteren.
De veelzijdige uitrol van de HOGENT rebranding is net zoals het strategisch voortraject een intensief parcours dat we samen met Dienst Communicatie van HOGENT transparant & gefaseerd aanpakken. Parallel met de vernieuwing van alle merkbelevingen gaan we aan de slag als proactieve partner, als brand challenger. Om HOGENT en onszelf uit te dagen op strategisch, creatief en communicatief vlak onze blik te verruimen. Voor studenten, voor medewerkers en voor iedereen verbonden aan HOGENT die samen het verschil willen maken.