Rebranding

outdoor luxury.

One enormous

but clear challenge.

Bij Manutti zat men met een grote uitdaging, een allesoverheersende challenge: ze wisten goed wie ze waren, waar ze voor stonden, maar voelden aan alles dat hun klanten en potentiële klanten dat anders zagen. Het merk was met andere woorden geen uitstraling van de ware identiteit van Manutti. De klant herkende er zich niet langer in.

Manutti genoot nochtans voldoende bekendheid. Twee decennia lang legde men zich bij Manutti toe op het ontwerp en de productie van luxueus buitenmeubilair. Unieke meubelen. Kwalitatief hoogstaand. Een deel van de collectie zijn ondertussen als het ware iconen. En toch zagen te weinig potentiële klanten zichzelf in een Manutti.

De meubels zien er niet alleen mooi en exclusief uit, ze nodigen ook uit. Om erin te vertoeven, erin te genieten samen met familie en vrienden, maar ook om erin tot rust te komen, om er voor een stukje in te leven dus. Alleen vertaalde het merk en het merkverhaal van Manutti niet langer die grote meerwaarde in het leven van veel mensen.

Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency

From a new brand position to a true story.

Na heel wat researchwerk, en vooral een uitvoerige analyse van concurrenten die al het goeie van Manutti door de jaren heen hadden gekopieerd, gingen we bij Skinn aan de slag om opnieuw die connectie met zoveel potentiële klanten te herstellen. Dat was maar op één manier mogelijk: door het merk opnieuw uit te vinden. En terug te gaan naar de basis.

Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency

Manutti had nood aan een nieuw merkverhaal, en een nieuwe visuele identiteit. Een uitnodigend verhaal dat het merk opnieuw in de mogelijkheid stelde om een rol in te nemen in het leven van de mensen. Manutti moest opnieuw tot leven worden gebracht, en dat in een herkenbare context van potentiële klanten.

Om dit mogelijk te maken, ging Skinn aan de slag met verschillende elementen van het merk. Maar het startte met een nieuw verhaal. Zo werden de Manutti Moments gecreëerd, om duidelijk te maken dat Manutti wel degelijk een onderdeel is van het dagelijkse leven. Een plek waarin het leven zich afspeelt en geen kunstwerk dat enkel mooi oogt.

Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency

The creation of a

flexible toolbox.

We ontwikkelden een nieuw verhaal, een nieuwe story, en pasten daar de fotografiestijl op aan. Manutti maakten we menselijker, bereikbaarder bijgevolg ook. Daarnaast ontwikkelden we ook motionelementen om het merk werkelijk tot leven te laten komen.

We vertrokken daarbij van een nieuw grafisch element. De zon. Manutti is een verhaal voor elke dag opnieuw, en elk moment binnen die dag. From sunrise to sunset. Dit element voedt het nieuwe merk op een heel herkenbare manier, brengt het in beweging en koppelt op die manier het merk rechtstreeks aan het merkverhaal.

De creatie van extra merkclaims maakte het mogelijk dat het merk zich voortaan kan uitleven op een diversiteit aan kanalen, zowel off- als online. Manutti kreeg zo een nieuwe, flexibele toolbox die het mogelijk maakte om herkenbaar, maar toch gevarieerd te communiceren via social media en andere kanalen.

Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency
Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency

A new future that can live up to new ambitions.

Op die manier bouwde Skinn aan een nieuwe toekomst voor Manutti. Een toekomst waarbij het merk de connectie met de doelgroep opnieuw wist te realiseren. Op die manier wordt het voor Manutti mogelijk om verder te groeien in de outdoor luxury markt.

Manutti - branding by skinn | by skinn branding agency