Rebranding a

digital talent agency.

Challenging 

the sector.

Digital talent recruiters Bloovi Me, hadden na jaren van digitaal talent spotten, de voeling met hun eigen brand verloren. De look en feel strookte niet meer met het verhaal dat ze wilden brengen. Skinn ging met hen de uitdaging aan om de HR sector te challengen en Bloovi Me te laten transformeren tot het merk dat het vandaag is: NedWorks.

Het aanpakken van de visuele stijl alleen was niet genoeg. Het merk moest vanaf de fundering opnieuw opgebouwd worden. Business strategie, missie, visie, alles werd aangepakt om het merk opnieuw de connectie te laten maken met zijn doelgroepen. Samen legden we zo de basis voor een veelbelovende toekomst voor NedWorks. Focus op connectie, authenticiteit, menselijkheid… Het was vanuit die persoonlijke benadering dat NedWorks op zoek ging naar z'n nieuwe stem.

Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency

Recruiting a

distinctive name.

Voor NedWorks werd veel aandacht besteed aan het naming proces. De nieuwe naam moest de challenger status waarmaken, alsook het merkverhaal belichamen. De naam bevat een fictieve persona, die een verpersoonlijking is van de verschillende doelgroepen van NedWorks. Het auditief gevoel is in de eerste plaats speels en ‘happy’, maar het explicatieve deel ‘Works’ benadrukt waar het bij het merk om draait en zorgt voor de nodige dubbele lading.

Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency

A connective

brand framework.

Om de sector te challengen mag je niet op de achtergrond blijven. De nieuwe branding van NedWorks is 'out there', extravert en wil het digital talent agency prominent op de kaart gaan plaatsen. Speels, maar serieus. Persoonlijk, maar professioneel. Digitaal, maar menselijk. Het brand concept benadrukt deze met elkaar geconnecteerde dualiteit. Met 2 verschillende typefaces die met elkaar communiceren, een contrasterend kleurenpallet en een tone of voice gericht op het creëren van verbondenheid en een community-gevoel.

Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency

Playful imagery.

De beeldtaal van NedWorks is spontaan en menselijk met een zeer authentieke look 'n feel. De uitstraling van de imagery werd door ons bepaald en alle gebruikte beelden zijn geshoot door onze skinn-fotografen. Het is een mix van eigen mensen en talenten en geven het merk een gezicht. De 2 soorten beelden belichamen het DNA van het nieuwe merk. Professioneel, maar met een knipoog. Ze reflecteren de gedrevenheid en manier van werken van NedWorks ten voeten uit en zorgen voor een niet te missen onderscheidend effect met de concurrentie.

Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency

A digital rollout

for digital talents.

Het merk werd uitgerold via verschillende communicatiedragers, maar moest vooral digitaal heel sterk staan. De vertaling van het brand framework naar hun digitale wereld gaat zeer breed: van website tot social media tot motion.

Het traject van de website is volledig van onze hand. Van functionele analyse tot design tot ontwikkeling, in elke fase werd gemikt op optimale gebruiksvriendelijkheid, het creëren van een community en het verbinden van talenten, bedrijven en recruiters.

Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency
Nedworks - branding by skinn | by skinn branding agency