A wave of changes for

Ostend Beach.

brand strategy
Luisteren, praten, observeren / Merkanalyse / Marktonderzoek / Merkstrategie / Digitale strategie / Merkpositionering / (Her)positioneringsworkshop
brand definition
Merkoptimalisatie / Merkrestyling / Motiondesign / Beeldstijl / Merkclaims / Merkrichtlijnen / Brandbook
brand experience
Art direction / Print design / POS design / Webontwikkeling / Wireframing / Webdesign / User experience design / Social media / Video
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

The tide is turning.

Ostend Beach laat danceliefhebbers al 10 jaar lang genieten van een stevige dosis zon, zee, zwoele beats en heerlijk warm zand tussen de tenen. Al sinds de eerste editie werken skinn en de organisatie samen aan de communicatie en de groei van het festival tot een gevestigde waarde tijdens de festivalzomer.

Het aanbod en de diversiteit aan events tijdens het festivalseizoen is groter dan ooit. Festivalgangers worden overladen met opties terwijl organisatoren de beleving en het karakter van hun event versterken om zich te onderscheiden. Ostend Beach kon op ons rekenen voor het trotseren van deze uitdaging.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

Het Ostend Beach-merk werd vakkundig voorbereid op een golf van vernieuwing. We onderzochten de marktpositionering en organiseerden strategische workshops om het festival te ontleden, beter inzicht te krijgen en gerichte keuzes te maken. De belangrijkste sterktes van het festival kwamen al snel bovendrijven. Focus op muziek, het divers publiek, een unieke locatie en de totaalbeleving werden verweven in het festivalconcept.

Samen met de inhoudelijke vernieuwing ontwikkelden we een nieuwe visuele identiteit die naadloos aansloot bij de intieme sfeer van het festival. Een stijlvolle rebranding geïnspireerd door de beweging van uitdijende golven en de warme gloed van een ondergaande zomerzon.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

Dancing in

slow-motion.

Organische vormen en patronen, natuurlijke kleurschakeringen ... de kleuren en vormen waarrond het merk werd vormgegeven zijn een reflexie van de omgeving waarin Ostend Beach zich afspeelt. Alle gekozen elementen komen op natuurlijke wijze in beweging door gebruik te maken van continue animaties. Een creatieve combinatie van vloeibare vormen, krachtige typografie en warme sfeerbeelden vormen samen de basis van de bewegingsstijl voor Ostend Beach.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

Good vibes for

all experiences.

Skinn ontwikkelde voor Ostend Beach een brand framework dat dankzij z'n pure eenvoud de diversiteit van het festival ondersteunt en zich zo moeiteloos leent voor de uitwerking van alle nodige communicatiedragers van het merk. Van festivalposter tot polsband tot website.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

Building an

evolving website.

Net zoals de grafische stijl is ook de website continu in beweging doorheen het jaar. De structuur en inhoud van een festivalsite groeit elke maand in aanloop naar het event. Van lancering van de headliners tot een live experience tijdens het event. Dit transformerend karakter was dan ook de rode draad tijdens het ontwerpen van het UX-design en vervolgens het ontwikkelen van de nieuwe website. Het resultaat zie je elke maand evolueren op ostendbeach.be.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

Fuelling the

conversation.

Een festival is een sociaal gebeuren, ook online. We vertaalden de merkbeleving daarom naar de verschillende social media kanalen door het maken van visuals en templates zodat ook Ostend Beach actief kan deelnemen aan de conversatie. We stroomlijnden de digitale communicatiestrategie, de basis van het contentplan werd gevormd en de gepaste brand assets werden aangeleverd. Zo kon de organisatie alle nodige posts en mailings creëren in de aanloop naar het festival.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency

Celebrating 10 years.

De festivaleditie van 2019 staat volledig in het teken van één decennium Ostend Beach. De organisatie serveert een straffe line-up met een bruisende mix tussen nieuw opkomend talent en enkele legendes uit het verleden. Daarnaast krijgt ook Urban een belangrijke plaats in het het programma.

Voor deze feesteditie kregen alle brand assets een passende golden touch. Zo kreeg de rebranding een extra laag verfijning. Het vernieuwd festivalconcept staat zo meer dan ooit stevig in z'n strandslippers en is klaar om te groeien, in België, en wie weet ook ver daarbuiten.

Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency
Ostend Beach - branding by skinn | by skinn branding agency