It's time to

shuffle the tiles. 

brand strategy
Luisteren, praten, observeren / Inzichten-workshop / Merkanalyse / Marktonderzoek / Merkstrategie / Digitale strategie / Merkpositionering / Merkarchitectuur / Customer journey-workshop / (Her)positioneringsworkshop
brand definition
Naming / Merkontwikkeling / Merkrestyling / Fotografie / Copywriting / Storytelling / Motiondesign / Signalisatie / Interieurdesign / Merkclaims / Merkrichtlijnen / Brandbook
brand experience
Stationery / Art direction / Print design / Advertenties / Interieurdesign / Webontwikkeling / Digitale strategie / Informatiearchitectuur / Wireframing / Webdesign / User experience design / Zoekmachine optimalisatie / Social media / Digitale verkoopstools / Motion design / Rollout & implementatie / Branded content strategie / Presentaties / SEA & online marketing
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

Transforming into

a solid new name.

Tyles is de nieuwe naam voor Vilvordit, al meer dan 110 jaar verdeler van kwalitatieve keramische tegels. De keuze voor een nieuwe naam is één van de vele stappen die het tegelbedrijf nam om het merk beter te positioneren in de snel evoluerende sector.

De merkarchitectuur en -strategie van Tyles werd vanaf de grond opnieuw opgebouwd. Na de vakkundige afbraak van het oude merk werd de fundering gegoten voor één krachtig merkconcept dat als flexibel framework gebruikt kon worden om alle dragers van het merk te transformeren naar de nieuwe strategie en stijl. In vakjargon spreken we hier over een totaalrenovatie.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

The strategic

groundwork.

Het aantrekken en inspireren van de eindklanten werd de eerste focus van de marketingstrategie. Als ook duidelijk werd dat we deze doelgroep het best via digitale kanalen kunnen bereiken, ontstond de uitdaging om het merk niet enkel decoratief te vernieuwen, maar om ook alle communicatietools te digitaliseren.

Bij de creatie van Tyles stond hierdoor de beleving en inspiratie van de klant via digitale kanalen centraal. De consument start nu eenmaal meer dan ooit online zijn zoektocht naar een passende vloer voor zijn/haar woonproject.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

Patchwork grid

brand concept.

Tyles had duidelijk nood aan een veelzijdig grafisch systeem dat past op communicatiedragers in alle maten en gewichten, van kleine online advertenties tot grote visuals in de showroom.

Bij het creëren van de visuele identiteit vertrokken we daarom uit een patchwork grid. Op dit grid kunnen visuals, teksten en accentvlakken als tegels uitgelijnd worden in een eindeloze variatie aan opstellingen. Het Tyles-logo past perfect bovenop de decoratieve lagen en samen kunnen ze als brand framework moeiteloos omgevormd worden tot elke mogelijke off- en online drager van het merk.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

Cross-channel

digital marketing.

De lancering van Tyles was een allesomvattende ingreep: showrooms transformeren tot belevingsconcept, ontwerpen van inspiratiefolders, realiseren van een nieuwe Batibouwstand, opfrissing van het wagenpark, en ga zo nog maar even door.

Onze digital marketeers gingen aan de slag om het merk ook online sterker te maken. Op basis van een digitale strategie creërden we een volledig communicatieplan. Diverse digitale tools werden ingezet om via de juiste kanalen verkeer naar de website te leiden. Social media, e-mailmarketing, SEA,… brengen telkens een stukje van de boodschap naar de consument, net genoeg om te triggereren en trafiek te genereren.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

De fysieke tools, de social media-impressies, de mailings en de vernieuwde website nemen de klant mee in een inspirerende beleving waarbij de kwaliteit en toepasbaarheid van het product uitgelicht worden. De verschillende online communicatiekanalen werden nauwkeurig uitgezet en afgelijnd op elkaar om consumenten en installateurs efficiënter te kunnen bereiken en gericht aan te spreken.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

Building a website

that fits right in.

Samen met het nieuwe merk lanceerden we ook tyles.be. Een gloednieuwe website, die naadloos past bij de strategie en de stijl van het bedrijf. Skinn kreeg het vertrouwen om wireframing, design en development tot een goed eind te brengen.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

Net zoals het belevingsconcept van de showroom willen we ook op de website in de eerste plaats klanten inspireren. Daarom werd de site opgedeeld in ruimtes en looks, om zo te beantwoorden aan vaak voorkomende zoekopdrachten. Samen met alle andere tools past de site in het beoogde doel om van Tyles een off- en online inspiratieplatform te maken voor zowel de projectmarkt als de eindconsument.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency

Infusing the brand

into every experience.

Bij de rebranding van het oude Vilvordit naar het nieuwe Tyles was onze taak als branding agency om zowel strategisch, inhoudelijk als grafisch het merk een stevige boost te geven in de juiste richting. Stapsgewijs kregen alle raakpunten van het merk een transformatie op basis van de nieuwe brand guidelines.

Na een succesvolle lancering staat Tyles zowel off- als online klaar voor de uitdagingen van de toekomst.

Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency
Tyles - branding by skinn | by skinn branding agency