Stevig onderbouwd.

brand strategy
Luisteren, praten, observeren / Inzichten-workshop / Merkanalyse / Merkpositionering / Merkarchitectuur / Employer branding strategie / USP-workshop / Herconnecteringsworkshop
brand definition
Merkoptimalisatie / Merkrestyling / Fotografie / Copywriting / Storytelling / Signalisatie / Interieurdesign / Beeldstijl / Merkclaims / Merkrichtlijnen / Brandbook
brand experience
Packaging / Stationery / Art direction / Print design / Campagnes / Bedrijfspresentaties / Nieuwsbrieven / Exhibition design / Gadgets / Signalisatie / POS design / Advertenties / Radiocommercials / Infographics & illustraties / Jaarverslagen / HR-campagnes / Interieurdesign / Webontwikkeling / Informatiearchitectuur / Webdesign / User experience design / Interactie design / Interactieve animaties / Fotografie / Copywriting / Radio & TV scripts / Presentaties / Magazine concepten
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency

Challenge? Check.

Verhelst is een begrip in de bouwsector. Al jaren. Vier generaties lang al behoort Verhelst Group tot de grootste bouwondernemingen in Vlaanderen. Met meer dan 15 bedrijven, elk met hun eigen specifieke aanpak, hun eigen markt, klanten en diensten bedient de bouwgroep een diversiteit aan opdrachtgevers uit alle mogelijke sectoren: van overheidsopdrachten en snelweg(her)aanleg tot isoleren en tegels voor u en mij. Deze brede dienstverlening vertaalde zich echter ook in een veelheid aan merken, brand claims en kleuren. Verhelst Group was versnipperd in een dozijn aan visuele identiteiten, waardoor ook nooit de kracht die de groep in zich had, kon worden uitgespeeld. Verhelst Group was veel groter in werkelijkheid dan het zich liet zien.

Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency

Brandclaim? Check.

Samen met het management van Verhelst Group ging Skinn aan de slag om alle merken in kaart te brengen. We tekenden een nieuwe merkarchitectuur uit, die de groep in haar volle glorie zichtbaar zou maken aan de buitenwereld en dus ook aan al die diverse stakeholders.

Om dit mogelijk te maken, werd een sterke merkclaim gecreëerd. De letter V werd de signatuur voor de hele Verhelst Group. Een verwijzing naar het vinkje, het internationaal bekende symbool van de ‘check’. De claim verwijst naar alle stappen in het bouwproces die door de groep kunnen worden uitgevoerd. Ook met de diversiteit aan brandclaims gingen we aan de slag. Onder het motto ‘less is more’ brachten we de eenvoud terug in de hele identiteit van de groep. Alle bestaande kleuren werden vervangen door de rode kleur, die voortaan dé kleur van de groep is. Het merk werd in haar totaliteit eerst uitgekleed en vervolgens opnieuw aangekleed vanuit één centraal merkverhaal.

Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency

Visibility? Check.

Deze vernieuwde, verfijnde en impactvolle visuele identiteit kreeg een vertaling in een veelheid aan communicatiedragers. Van folders, flyers, over werkkledij, banners voor het afsluiten van de werven, tot alle rollend materieel van de hele groep… Overal komt nu de ‘V’ terug. Op deze manier kwam het merk uiteindelijk echt tot leven. Een omvangrijke en uitdagende opdracht, die een compleet nieuw hoofdstuk inluidde voor het merk, het bedrijf en voor alle werknemers. Verhelst Group kreeg zo een merksysteem dat toepasbaar is op alle dragers, zowel online als offline. Op deze manier kan het merk ook beter bewaakt worden, en versterken alle elementen mekaar en de groep in zijn geheel. Bij Verhelst Groep begrijpt men beter dan wie ook de noodzaak en het belang van een doorgedreven toepassing van hun brand. Daarom wordt Skinn ook betrokken bij elke stap in de verdere uitbouw van het merk.

Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency

Trust? Check.

Verhelst Group is vandaag meer zichtbaar dan ooit tevoren. Alle bedrijven in de groep versterken nu mekaar. De herkenbaarheid en visibiliteit vergroten ook het vertrouwen in de groep. De ‘V’ van Verhelst is vandaag overal zichtbaar in het straatbeeld, en dat in heel Vlaanderen. Elke entiteit van de groep profiteert hier elke dag van. Vandaag ziet iedereen wat Verhelst Group in werkelijkheid is: een grote, stabiele speler in de bouwsector. Dit is dan ook één van de meest impactvolle rebrandings die in jaren in de bouwsector werd doorgevoerd. Eentje die de groep geen windeieren heeft gelegd. Wel integendeel.

Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency
Verhelst - branding by skinn | by skinn branding agency