by skinn branding agency

Een boost 

voor VOKA.

De kernwaarden

herbekijken.

brand strategy
Luisteren, praten, observeren / Merkanalyse
brand definition
Merkoptimalisatie / Merkrestyling / Fotografie / Storytelling / Merkclaims
brand experience
Art direction / Print design / Bedrijfspresentaties / Jaarverslagen / Fotografie / Copywriting / Storytelling
 - branding by skinn | by skinn branding agency

échte mensen.

VOKA is dé Vlaamse netwerkorganisatie voor ondernemers en bedrijven. Voka benaderde ons voor een merkenanalyse en een inzichtsmeeting. Conclusie was dat het merk een diffuus en statisch karakter had, zonder coherente merkidentiteit. We engageerden ons om het merk VOKA opnieuw letterlijk te definiëren en vooral de menselijke factor beter zichtbaar te maken. Het uitgangspunt was om échte mensen te tonen. VOKA is tenslotte een netwerk en de leden zijn de draaischijf. Natuurlijke, échte fotografie beklemtoonde dat.

 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency

Het merk opfrissen.

Signaaloranje werd dé claim voor het opgefriste merk. Alle onnodige 'ruis' werd geëlimineerd en de juiste content werd gekoppeld aan de juiste waarden: échte ondernemers, een écht netwerk, échte kleuren. Daarna integreerden we de nieuwe visie in de organisatie aan de hand van enkele tools, zodat elke VOKA-ambassadeur hetzelfde dynamische verhaal deelt. En nog belangrijker: ze delen hetzelfde merk.

 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency
 - branding by skinn | by skinn branding agency