Digital talent recruiters Bloovi Me, hadden na jaren van digitaal talent spotten, de voeling met hun eigen merk verloren. De look en feel strookte niet meer met het verhaal dat ze wilden brengen. SKINN ging met hen de uitdaging aan om de HR sector te challengen en Bloovi Me te laten transformeren tot het merk dat het vandaag is: NedWorks.
Het aanpakken van de visuele stijl alleen was niet genoeg. Het merk moest vanaf de strategie opnieuw opgebouwd worden. Business strategie, missie, visie, alles werd aangepakt om het merk opnieuw de connectie te laten maken met zijn doelgroepen. Samen legden we zo de basis voor een veelbelovende toekomst voor NedWorks. Focus op connectie, authenticiteit, menselijkheid… Het was vanuit die persoonlijke benadering dat NedWorks op zoek ging naar z'n nieuwe stem.
Er werd veel aandacht besteed aan het naming proces. De nieuwe naam moest de challenger status waarmaken, alsook het merkverhaal belichamen.
De naam bevat een fictieve persona, die een verpersoonlijking is van de verschillende doelgroepen van NedWorks. Het auditief gevoel is in de eerste plaats speels en ‘happy’, maar het explicatieve deel ‘Works’ benadrukt waar het bij het merk om draait en zorgt voor de nodige dubbele lading.
De nieuwe merkidentiteit van NedWorks is 'out there', extravert en wil het digital talent agency prominent op de kaart gaan plaatsen. Speels, maar serieus. Persoonlijk, maar professioneel. Digitaal, maar menselijk.
De grafische identiteit werd gevormd rond twee verschillende fonts die met elkaar communiceren en een contrasterend kleurenpallet. De tone of voice is gericht op het creëren van verbondenheid en een community-gevoel.
De beeldstijl van NedWorks is spontaan en menselijk met een zeer authentieke look 'n feel.
We bepaalden de uitstraling van beelden en fotografeerden NedWorks in actie op locatie. Een mix van eigen mensen en talenten geven het merk een gezicht. De twee soorten beelden belichamen de identiteit van het nieuwe merk. Professioneel, maar met een knipoog. Ze reflecteren de gedrevenheid en manier van werken van NedWorks ten voeten uit en zorgen voor een niet te missen onderscheidend effect met de concurrentie.
Het merk werd uitgerold via verschillende communicatiedragers, maar moest vooral online heel sterk staan. De vertaling van de merkidentiteit naar hun digitale wereld gaat zeer breed: van website tot digitale marketing tot de bewegingsstijl van het merk.
Het traject van de website is volledig van onze hand. Van functionele analyse tot design tot ontwikkeling, in elke fase werd gemikt op optimale gebruiksvriendelijkheid, het creëren van een community en het verbinden van talenten, bedrijven en recruiters.