Skinn Contact 01 | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

Merk
strategie

branding
Voortraject
Strategisch voortraject

Een sterk merk is een slim merk. Aan de totaalontwikkeling van een merk gaat altijd heel wat denkwerk vooraf. Tijdens het strategisch voortraject ontwikkelen we samen een toekomstgerichte merkstrategie.

Interne bevraging Research
Interviews Workshops
Bezoeken Gedragsprofielen Merkpositionering Merkpersoonlijkheid Customer journey
Communicatieplan
Skinn Diensten 03 | SKINN BRANDING AGENCY
SKINN brand strategy agency antwerp bruges meeting room | SKINN BRANDING AGENCY

Waar staat het merk vandaag
en waar willen we naartoe?

Die twee vragen bepalen wat het merk nodig heeft. Wat is goed? Wat kan beter? Is een optimalisatie nodig of een totale make-over? Wat is de business strategie? Tijdens het strategisch voortraject zoeken we antwoord en kunnen we het merk gericht ontwikkelen. Zo kan het doen wat het moet doen: de juiste mensen verleiden.
SKILLS
Merkstrategie expertises
SKILLS
SKINN brand strategy merkstrategie brand core visual | SKINN BRANDING AGENCY
Merkstrategie

INTERNE
BEVRAGING

Om van bij de start een goed beeld te krijgen van wat leeft in een onderneming, lanceren we een interne online bevraging. We bepalen samen met de klant wie we bevragen. Op deze manier krijgen we ook een goed zicht op de noden en verwachtingen.
Merkstrategie

RESEARCH

Geen strategie zonder research. We analyseren alles wat op tafel ligt en leggen er nog heel wat bij. Onze strategen gaan aan de slag met alle data en mogelijke eerdere oefeningen rond het merk. We bekijken de business strategie in detail, analyseren de markt en gaan van bij het begin op zoek naar opportuniteiten.
SKINN merkstrategie brand strategy research | SKINN BRANDING AGENCY
Merkstrategie

KLANTEN
INTERVIEWS

Om een duidelijke externe blik te krijgen op het merk, bevragen we de (potentiële) klant. Dit kan kwantitatief via een online bevraging, of kwalitatief via diepte-interviews. De inzichten geven ons al een eerste goed zicht op de noden, verwachtingen en mogelijke teleurstellingen van die (potentiële) klant.
Merkstrategie

STAKEHOLDER
INTERVIEWS

Via diepte interviews met een (samen met de klant bepaald) aantal stakeholders, zowel intern als extern, vormen we een duidelijk beeld van de opportuniteiten en bedreigingen voor een merk. We krijgen op dit moment ook een duidelijk beeld van mogelijke weerstand en gevoeligheden.
Merkstrategie

WORKSHOPS

De ontwikkeling van een sterk merk is groepswerk. Om de betrokkenheid te verhogen, laten we de ideeën in groep groeien tijdens workshops. We bepalen samen met onze klanten wie we meenemen in het proces en op welk moment. Onze ervaring leert dat een veranderingsproces best zo breed mogelijk gedragen is. Via verschillende oefeningen laten we iedereen deelnemen aan het creatief proces, onder begeleiding van onze strategen, en dit steeds op maat van de specifieke uitdaging.
SKINN brand strategy merkstrategie workshops naming fre | SKINN BRANDING AGENCY
Merkstrategie

LOCATIE
BEZOEK

Als het nodig is, gaan we zelf een kijkje nemen. Deskwerk is steeds een goeie basis, maar onze strategen gaan ook steeds de baan op om met eigen ogen te zien hoe een merk tot leven komt op de verkooppunten.
Merkstrategie

GEDRAGS
PROFIELEN

Om optimaal te kunnen inspelen op de opportuniteiten in de markt, bekijken we in de diepte de gedragingen van onze potentiële klanten. Zo kunnen we inspelen op wat in hun leven speelt, wat voor hen belangrijk is, wat helemaal niet en op welk moment. We kunnen ons op deze manier een helder beeld vormen van onze doelgroep.
Merkstrategie

MERK
POSITIONERING

Op basis van een heldere marktanalyse gaan we op zoek naar de opportuniteiten op de markt. Op deze manier kunnen we een gerichte positionering bepalen voor het merk, die het onderscheidend maakt in de markt. Dit alles op basis van een aantal gestandaardiseerde oefeningen tijdens een workshop.
SKINN 2020 10 20 9 I7 A2130 | SKINN BRANDING AGENCY
Merkstrategie

MERK
PERSOONLIJKHEID

Eens de heldere positionering is bepaald, bepalen we samen met de klant hoe het merk zich in de toekomst zal gaan gedragen. Hoe willen we dat we worden gezien? We bepalen dit in detail. Dit is de laatste stap voor we overgaan tot de merkidentiteit.
Merkstrategie

CUSTOMER
JOURNEY

Eens het merk vorm heeft gekregen, gaan we in detail op zoek naar de touchpoints met de potentiële klant. Waar komen we in contact met onze doelgroep, hoe kunnen we ze helpen, verleiden, wakker maken etc. Tijdens deze workshop bepalen we welke tools we allemaal nodig hebben om ons merk op de juiste plaats en op het juiste moment tot leven te laten komen.
Merkstrategie

COMMUNICATIE
PLAN

We bepalen tot in detail en op basis van het beschikbare budget hoe we op de meest optimale manier het merk tot leven kunnen laten komen. Waar en wanneer moeten we aanwezig zijn om te doen wat we willen doen: verleiden.
Skills
Merkstrategie expertises
Diensten
Branding expertises
DIENSTE
Merkstrategie Grafische identiteit Verbale identiteit
Bewegingsidentiteit Beeldidentiteit Online identiteit Geluidsidentiteit
Ruimtelijke identiteit Merkbeleving
ALLE DIENSTEN →
NEXT
SKINN merkidentiteit | SKINN BRANDING AGENCY
MERK
IDENTITEIT →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Over ons
Klanten
Nieuws
Jobs
Contact
email hidden; JavaScript is required

+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge


+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
KMO-Portefeuille    |    Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Branding
Over ons
Nieuws
Jobs
Contact
English
close