De hergeboorte van een oud industrieel gebouw. Dat was het project Blackboxx, een fonkelnieuwe co-workingspace in Brugge. Een totale make-over van het pand, zowel binnen als buiten, een nieuwe ruimtelijke identiteit, een nieuwe naam, een uitgesproken grafische identiteit,... een allesomvattend, helder en uitgesproken merk. Van nul af aan.
Eén en al energie
Een unieke co-workingspace, 1650 vierkante meter aan inspirerende ruimte om te ondernemen en innoveren, plaats voor 120 mensen met goesting en een community die die goesting alleen maar doet toenemen. Blackboxx is één en al energie, dat moesten ook alle elementen van de merkidentiteit uitstralen.
Bigger, better, stronger
De merkidentiteit van Blackboxx is bold en direct. De basis voor de branding zijn grids, die in zowel de ruimtelijke identiteit, als de grafische identiteit als de online identiteit domineren.
Het logo, het bold lettertype en de basiskleuren zwart, wit en rood komen terug in het hele merkverhaal van Blackboxx. Het geheel is meer dan een knipoog naar het industriële verleden van het gebouw. Ook de verbale identiteit die werd ontwikkeld, is direct en bold.
De tagline 'Nothing will work until you do' is Blackboxx op het lijf geschreven. Dat is ook te zien in de fotografie. Iedereen in actie.
De belangrijkste ambassadeurs van Blackboxx zijn de leden zelf. Als zij beelden willen delen, kunnen ze deze bewerken met een speciaal ontwikkelde filter in de app Lightroom. De foto’s krijgen zo een herkenbare stijl die volledig in lijn ligt met de beeldidentiteit die werd ontwikkeld voor Blackboxx.
Ook online ademt Blackboxx energie
De korrelige fotografie en de online identiteit geven één op één het gevoel weer waar het merk op is gebouwd. Zowel op social media, als op de gloednieuwe website. Het industriële verleden van de site herademt ook hier in de combinatie van een modern en direct design, met een stevig en stoer karakter.
BLACKBOXX.BE →
Ook via social media wordt heel helder en duidelijk gecommuniceerd, in korte en directe boodschappen, alles steeds in de herkenbare visuele en online identiteit.
Blackboxx opende de deuren in september 2019 en inspireert sinds dag één haar community. De leden komen elke dag onafgebroken in contact met het merk. Notitieboekjes, ontsmettende handgels, koffietassen, ... in alles komt hetzelfde logogrid terug. De ijzeren rasterbalustrades en de tegels aan de wand, de voegstructuur van het terras aan het nijverheidsdok, de ruitjes van de afgesloten kantoren en de barkasten van de uitnodigende Bar Noir…
Bold but welcoming
Er werd gekozen voor een strak, fris, verwelkomend design dat de openheid van het gebouw nog versterkt. De neonletters die werden toegevoegd geven een extra toets en maken het geheel af. Blackboxx is stoer, jong, hip, en tegelijkertijd strak, verfijnd en open. De bureaus werden speciaal voor Blackboxx ontworpen en dat in de drie basiskleuren.
De Blackboxx is een unieke plek in Brugge en ver daarbuiten. Open, lichtrijke werkruimtes met zicht op het water. Een terras aan de kade, waar je kan vergaderen, lunchen en pauzeren. Meetingruimtes binnen, groot en klein. Een ruime event venue, de hippe ‘Bar Noir’, de gezelligste lobby. Open workspaces, ontworpen en ingericht om je te kunnen focussen, in een karaktervol en strak interieur.
De ambitie was er, de visie ook, om op een plek waar niemand het verwachtte een nieuw stukje stad te doen bruisen. In Blackboxx krijgen elke dag nieuwe ideeën vorm. Ideeën die bedrijven beter, groter en sterker kunnen maken. En dit in een omgeving waar mensen elke dag de beste versie van zichzelf kunnen zijn, productiever dan ooit. Eén verhaal, één identiteit, één beleving, een sterk merk.