Uitwaaien of kunst opsnuiven. Trends shoppen of vogels spotten. Voeten in het water of onder tafel. In Knokke-Heist kan het allemaal.
Een innovatieve kustgemeente die bruist van leven. En beleven. Een gemeente met vele gezichten, maar altijd datzelfde DNA: kwaliteit en klasse. En die straalt ze nu uit in een sterk, uniform merk, dat toch flexibel kan ingezet worden. Veelzijdig en toch één. Want zo is Knokke-Heist.
Diversiteit in kwaliteit
Knokke-Heist telt vijf wijken. Elk met hun eigen, bijzondere plekken en ervaringen. Gevolg? Er valt altijd wel wat te beleven, voor bezoekers én bewoners. Diversiteit die ook de strategische basis vormde. Voor de rebranding, maar vooral ook voor het nieuwe logo. Een waaier aan belevingen. Opgebouwd uit de 5 wijken. En knipogend naar de ondergaande – en opgaande – zon.
Het nieuwe Knokke-Heist is kleurrijk, ongedwongen en levendig
Ook al is het een eeuwenoud icoon, Knokke-Heist staat nooit stil. En dat vraagt om een dynamische beeldtaal. Grafische vormen die organisch golven, wapperen en waaien. Lijnen uit het logo die bewegen en in elkaar overvloeien. En een helder, naturel en modern lettertype dat meteen herkenbaar is. Een identiteit die eenheid brengt en toch genoeg ruimte laat voor flexibiliteit. Zodat verschillende gemeentediensten er mee aan de slag kunnen.
De eindeloze, blauwe hemel. De zachte, zandkleurige duinen. Het 80’s roze van het Lichttorenplein. De gemeente zelf vormt de basis voor een poëtisch kleurenpalet dat de diversiteit en het kleurrijke karakter van Knokke-Heist in de verf zet.
Knokke-Heist is altijd in beweging. En dat geldt ook voor z’n merkidentiteit. Met een dynamische vormtaal die steeds vertrekt vanuit de lijnen van het logo. We laten ze bewegen en in elkaar overvloeien. Van rustig naar snel. Van strak naar gebogen. Van wijk tot wijk. Beleving tot beleving.
Geen trekpleisters, wel mensen
Knokke-Heist wordt gedefinieerd door haar bewoners en bezoekers, niet door haar bezienswaardigheden. De beeldstijl is positief, dynamisch en in het moment. Nooit perfect of te geposeerd. Altijd echt en dichtbij. Je voelt de aanwezigheid, zonder die altijd expliciet te zien.
Ontwaken in stilte, daarna de natuur in. Eerst shoppen, dan een beachbar. Niet alleen de wijken, maar ook de belevingen vloeien naadloos in elkaar over. Een aspect dat in de verbale identiteit uitdrukkelijk naar voor komt.
Waar andere gemeenten focussen op trekpleisters, speelt Knokke-Heist haar eigenheid uit op een meer emotionele manier. Trots op haar kwaliteitsvolle diversiteit, haar mensen, wijken en ervaringen. En dat straalt ze uit. Op een eigentijdse, stijlvolle manier.