Brand & interior concept for Upstairs Hotel.

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency

There's a new

hotel in town.

In het hart van de 'Koningin der Badsteden', vlakbij het strand, opende in de zomer van 2018 een uitzonderlijk hotel met gitzwarte facade en krachtige gele 'U' als iconisch accent. Een thuis voor niet-conventionele reizigers, geïnspireerd door de bruisende stad rondom. Welkom in Oostende, welkom in Upstairs Hotel.

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency

Aan de creatie van dit nieuw urban hotelconcept van vakantiegroep C-Hotels ging een uitgebreid creatief branding traject vooraf, dat veel verder ging dan enkel de ontwikkeling van de visuele merkidentiteit. De totaalrenovatie van het voormalige Royal Astor Hotel vormde meteen het vertrekpunt voor de ruwbouw van het merk.

Architectuur, interieur, materialen en stijlen werden zorgvuldig afgewogen, uitgekozen en omgevormd tot één sterk hotelconcept. We namen controle over zowat elk touchpoint van het merk, om zo de hotelgasten volledig onder te dompelen in een unieke urban getaway.

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency

First, enjoy

downstairs.

Achter de statige zwarte gevel van het hotel schuilt een speelse, urban wereld. Bij aankomst in de lobby word je naast de opvallende letters meteen omringd door een interieur vol hout, metaal, beton en groene accenten. Een rijke diversiteit aan natuurlijke materialen handgekozen door skinn.

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency

De benedenverdieping werd omgevormd tot gezellige hub in het hart van de stad. Huur een meetingroom, ga aan de slag in een co-workingspot, win een spelletje ping-pong of ontspan in een lounge zetel met zicht op de avontuurlijke glijbaan inclusief het oude zwembad dat gerenoveerd werd tot een bijzondere presentatieruimte. Het interieurconcept en een variatie aan typografie vormen de basis van de visuele identiteit van Upstairs Hotel. Ze werden toegepast op elk raakpunt, van design van elke ruimte tot ontwikkeling van de website.

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency

streetfood inspired

kitchen concept.

In de bar & restaurant hoeven wereldreizigers en locals zich niet blind te staren op de traditionele steak friet of tomate crevette. Het uitgesproken karakter van Upstairs Hotel is helemaal terug te vinden op de menukaart. In samenwerking met foodkenners werd een verrassend soulfoodconcept ontwikkeld gebaseerd op streetfood uit alle hoeken van de wereld, zorgvuldig afgekruid met een gastronomische toets van de chef.

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency

It's time to

go upstairs.

Het interieurconcept werd doorgetrokken op elke verdieping. Met 96 gerenoveerde kamers is het één van de grootste hotels in Oostende. Het is geen toeval dat de kamers vernoemd werden naar de verschillende gewichten van het Upstairs font: small, medium, large en extra-large. De kenmerkende visuele stijl is terug te vinden in elke kamer. Van de handgemaakte neon-quotes tot kleerhangers met positieve begroeting. Benieuwd naar meer? Let's meet upstairs!

Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency
Upstairs Hotel - branding by skinn | by skinn branding agency