Verhelst Group was versnipperd in een dozijn aan visuele identiteiten, waardoor nooit de kracht die de groep in zich had, kon worden uitgespeeld.
Verhelst is een begrip in de bouwsector. Vier generaties lang al behoort Verhelst Group tot de grootste bouwondernemingen in Vlaanderen. Met meer dan 15 bedrijven, elk met hun eigen specifieke aanpak, hun eigen markt, klanten en diensten bedient de bouwgroep een diversiteit aan opdrachtgevers uit alle mogelijke sectoren: van overheidsopdrachten en snelweg(her)aanleg tot isoleren en tegels voor u en mij. Deze brede dienstverlening vertaalde zich echter ook in een veelheid aan merkidentiteiten.
Tijdens het strategisch voortraject werden alle merken in kaart gebracht om een nieuwe merkarchitectuur uit te tekenen die de groep in haar volle glorie zichtbaar zou maken aan de buitenwereld.
De letter V werd de signatuur voor de hele Verhelst Group. Een verwijzing naar het vinkje, het internationaal bekende symbool van de ‘check’. De signatuur verwijst naar alle stappen in het bouwproces die door de groep kunnen worden uitgevoerd.
We brachten de eenvoud terug in de hele merkidentiteit van de groep. Alle bestaande kleuren werden vervangen door de rode kleur, die voortaan dé kleur van de groep is.
Deze vernieuwde, verfijnde en impactvolle visuele identiteit kreeg een vertaling in een veelheid aan communicatiedragers. Van folders, flyers, over werkkledij, banners voor het afsluiten van de werven, tot alle rollend materieel van de hele groep… Overal komt nu de ‘V’ terug.
Op deze manier kwam het merk uiteindelijk echt tot leven. Een omvangrijke en uitdagende opdracht, die een compleet nieuw hoofdstuk inluidde voor het merk, het bedrijf en voor alle werknemers. Verhelst Group kreeg zo een merksysteem dat toepasbaar is op alle merkbelevingen, zowel online als offline.
Alle elementen versterken elkaar en de groep in zijn geheel. Verhelst Group is vandaag meer zichtbaar dan ooit tevoren.
Vandaag ziet iedereen wat Verhelst Group in werkelijkheid is: een grote, stabiele speler in de bouwsector. Dit is dan ook één van de meest impactvolle rebrandings die in jaren in de bouwsector werd doorgevoerd. Eentje die de groep geen windeieren heeft gelegd. Wel integendeel.
Bij Verhelst Groep begrijpt men de noodzaak en het belang van een doorgedreven toepassing van hun nieuwe merkidentiteit. Daarom wordt Skinn ook betrokken bij elke stap in de verdere uitbouw van het merk.