Liantis is de nieuwe naam voor ADMB, Zenito & Provikmo. Sinds september 2018 ondersteunen ze als gloednieuwe dienstengroep ondernemers bij al hun mensenzaken, samen als één hecht team. Van bij de prille start tot voorbij de finish. Net zoals wij het vertrouwen kregen om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun nieuwe merkidentiteit.
Merkconcept
De nieuwe ééngemaakte dienstengroep is gebouwd op jarenlange ervaring in de sector, multidisciplinaire expertise en een gedeelde overtuiging dat samen beter werkt. Liantis belichaamt de link, de connectie en het contact met ondernemers en met elkaar.
Grafische identiteit
De grafische stijl kreeg een lichte boventoon met veel witruimte voor een clean en zakelijk gevoel. De wendbare organische vormen, golvende lijnen en warme paarse accentkleur staan symbool voor menselijkheid, vertrouwen, positivisme en passie.
Brand guidelines
Ondernemers zijn altijd in beweging en Liantis is klaar om mee te groeien. Om erover te waken dat de kernwaarden, de merkstrategie en de merkidentiteit intact blijven hebben we de nodige tools voorzien in brand guidelines. Deze omvatten uitvoerig de duidelijke keuzes die gemaakt zijn op vlak van grafische stijl, bewegingsstijl, UI elementen, geluid, ... Kortweg, hoe Liantis eruit ziet, beweegt en voelt.
Beeldidentiteit
De kracht van het merk ligt in mensen die samenwerken om de beste dienstverlening te kunnen geven. We kozen dan ook voor een visueel frisse en sfeervolle beeldstijl van mensen in een moderne werksituatie. Samen creëerden we een beelddatabank met authentieke beelden uit diverse sectoren. De visuele stijl wordt verder ondersteund door illustraties van mensen in vloeiende lijnen.
De beeld- en illustratiestijl worden verder versterkt door motion design in Liantis stijl. Een combinatie van zachte golvende bewegingen en krachtige transitie-animaties geven een extra dynamiek die gebruikt kan worden in video, web en social.
Uitrol
Het omvormen van drie organisaties naar één verhaal bleek een grondige oefening. Zowel strategisch als uitvoerend. Het uitrollen van een nieuwe identiteit binnen 60 kantoren met 1.700 mensen heeft een grote impact. Alle publicaties, signalisatie, rollend materieel, online media, advertenties,… namen we onder handen. Samen met de communicatie-experts van Liantis zorgen we voor een stevige 'paarse' draad doorheen alle dragers van dit nieuwe merk.