SUPERHUMAN footer bg | SKINN BRANDING AGENCY
Skinn Branding Agency

WHITE PAPER
SUPERHUMAN

Inzichten
15-11-2021
15-11-2021
THE FUTURE OF CONSUMER
BRANDS IS SUPERHUMAN
Hoe kan jouw merk relevant blijven in een snel veranderende wereld? Als je zelf de leiding hebt over een merk, weet je dat het constant moet blijven evolueren. Maar in welke richting? En hoe kan branding een rol spelen in die verandering? Volgens ons is de toekomst van branding SUPERHUMAN.
DOWNLOAD WHITE PAPER →
Whitepaper preview | SKINN BRANDING AGENCY

In deze white paper onderzoeken we scenario's hoe merken kunnen evolueren op korte-, middenlange- en lange termijn. We kijken naar trends, maken analyses en illustreren de verandering met real-life voorbeelden.

Whitepaper superhuman skinn cover | SKINN BRANDING AGENCY

BACKSTORY

2021 markeert de 15de verjaardag van SKINN BRANDING AGENCY. We hebben branding met rasse schreden zien veranderen. We voelen dat er nog een grotere en snellere revolutie op til is in deze transformerende tijden. Daarom hebben we, als verjaardagscadeau voor onszelf en ons netwerk, een white paper ontwikkeld over de toekomst van consumer brands.


We blijven graag op de hoogte en we houden onze vinger aan de pols van de sector om onze klanten de beste service te kunnen bieden, ook de komende 15 jaar. We kunnen niet wachten om te zien waar het heen gaat en door inzichten te verzamelen kunnen we ons alvast beter voorbereiden op wat komt.

Benieuwd naar de volledige white paper, download de longread dan via deze link. Niet veel tijd, maar toch nieuwsgierig? Hieronder vatten we alvast enkele belangrijke zaken voor je samen.
SUPERHUMAN IMAGE03 | SKINN BRANDING AGENCY

HOE KAN JOUW MERK RELEVANT BLIJVEN IN DEZE SNEL VERANDERENDE WERELD?

Merken zijn opgebouwd als mensen, dat weten we bij SKINN al lang, daar bouwden we onze business tot nu toe op. En de toekomst lijkt het met ons eens te zijn. De kern van een merk wordt gedefinieerd door haar waarden en persoonlijkheid, net zoals bij een mens, en laat die nu net de focus vormen van brand identities en strategies in de toekomst van consumer brands.

We zien daarbij twee drijvende krachten van positieve verandering: als empathie en technologie samenkomen, verwachten we dat merken niet alleen menselijker zullen worden maar zelfs bovenmenselijk of superhuman. Dit betekent ook dat merken de klant en zijn behoeftes op een heel ander level zullen gaan begrijpen.

De maatschappij eist steeds meer verantwoordelijkheid van organisaties en bedrijven over wat ze in de wereld veroorzaken. Mensen willen meer mindful leven en activisme zoals #metoo, klimaatmarsen en Black Lives Matter werden wereldwijde bewegingen dankzij sociale media.
Geavanceerde technologieën zoals AI, 5G, VR, AR en blockchain dringen meer en meer ons dagelijkse leven binnen. Consumenten verwachten ondertussen ook dat alles zo snel en gemakkelijk mogelijk tot bij hen op de deurmat wordt gebracht.

Deze trends in onze maatschappij hebben een grote invloed op hoe merken de komende jaren steeds menselijker zullen worden om uiteindelijk te leiden tot wat we brand intelligence zullen noemen.

Merken zullen data, verkregen door de meest geavanceerde technologieën, inzetten om betekenis te creëren in het leven van de consument en dat op een op maat gemaakte, persoonlijke manier. We zullen merken gaan zien als een soort levenspartner.

Hoe we tot dat gedachtengoed komen? We baseren ons hiervoor op een reeks macro trends die we in de white paper in detail bespreken, en hun invloed die we in de maatschappij waarnemen.
SUPERHUMAN IMAGE04 | SKINN BRANDING AGENCY

/01
HUMAN BRANDS
OPRECHTE CONVERSATIE

In de eerste fase, op korte termijn, zien we een verandering in de meest zichtbare laag van een merk. Merken zullen zich aanpassen en de klant centraal stellen, authenticiteit en transparantie zijn hierbij de drijfkracht. Merken zitten niet langer in ivoren torens, de one-way tactiek uit het verleden maakt plaats voor directe conversatie met de doelgroep. Barrières worden doorbroken en service is het hoogste goed. Het verzamelen van data om de klant beter te begrijpen en dus te helpen bij wat hij zoekt, is hierbij een cruciale stap richting de toekomst en het menselijker worden van brands.

Als merk moet je dus niet alleen op zoek gaan naar je tone of voice en persoonlijkheid, je moet ook leren luisteren naar wat jouw klant zoekt en nodig heeft. Een uitgebreide verbal identity, zowel in geschreven woord als voor voice technologie, wint aan belang in het brandingsproces.
SUPERHUMAN IMAGE05 | SKINN BRANDING AGENCY

/02
MORE HUMAN BRANDS
LOSKOMEN VAN HET BRAND EGO

Als merk zet je een product of dienst in de markt om hier winst mee te genereren, maar op middellange termijn is dit niet langer voldoende. Je denkt als brand best grondig na over jouw plaats en rol in deze wereld. Realistische doelen stellen is de sleutel tot succes. Eerlijkheid en transparantie worden onontbeerlijk. Het hoeft hier zeker niet altijd te gaan om grote doelen, als ze maar binnen het DNA van jouw merk passen en je dus niet door de mand valt. Duurzaamheid en ethiek worden het olympische minimum, dus zullen die rol niet langer kunnen vervullen.

Dit heeft als logisch gevolg dat de keuze voor bepaalde merken zal dienen om jouw eigen waarden met de wereld te communiceren als klant. Het opbouwen van een lange termijn relatie tussen klant en merk wordt het doel. Branding agencies zullen mee moeten waken over de eerlijkheid, transparantie en het zinvol ontwikkelen van een merk. Merken opereren niet langer vanuit een ego standpunt, maar vanuit een community gevoel. Ook bij het design van een merk zal er een verschuiving plaatsvinden van ‘ik’ naar ‘wij’. Waar sta jij voor als merk en wat is jouw meerwaarde in het leven van je klant, dat worden de strategische vragen bij uitstek.
SUPERHUMAN IMAGE06 | SKINN BRANDING AGENCY

/03
SUPERHUMAN BRANDS
INTELLIGENTIE ALS DOEL

Op de lange termijn zien we dat het visual design gedeelte van een branding niet langer de dominante factor zal spelen. Er zullen nieuwe modellen van identity design ontstaan, waarbij empathie en technologie hand in hand gaan. Ook puur digitale merken zullen steeds vaker het daglicht zien. Als digitaal merk kan je de brand experience aanzienlijk uitbreiden, digitaal zijn de grenzen van wat je kan bedenken eindeloos. Klanten zullen verwachten dat jouw brand universe online beschikbaar is en zoeken hierbij naar convenience, maar ook naar entertainment. De rol van 3D spatial design en geavanceerd motion design zullen aan belang winnen.

Als we alle bovenstaande scenario’s combineren, worden merken superhuman. Merken moeten voor en samen met de klant kunnen denken. En dit met de nodige menselijkheid. Merken bouwen oprechte lange termijn relaties op met klanten en gaan persoonlijke conversaties aan, rechtstreeks met en op maat van de klant. Investeren in de juiste technologie om de nodige data hiervoor te capteren wordt een noodzaak. Branding wordt een kwestie van interaction design. Het optimaal inzetten van die data en het vertrouwen winnen van de klant om data met merken te delen vormt het ultieme snijvlak tussen empathie en technologie. Pas dan spreken we van brand intelligence, pas dan zullen merken als superhuman worden beschouwd.
SKINN Whitepaper collage | SKINN BRANDING AGENCY
Hebben we jouw nieuwsgierigheid geprikkeld?
Wil je dieper in de onderliggende trends duiken en geïnspireerd worden om een korte, middellange en lange termijn visie uit te werken voor jouw merk? Lees dan de volledige white paper.
DOWNLOAD WHITE PAPER →
Deel dit artikel
Facebook Twitter LinkedIn
NEXT
Werk
Beeldidentiteit voor Nona
161 A4627 SKINN KURT | SKINN BRANDING AGENCY
Cultuur
Een ode aan het kantoor
MEER NIEUWS →

Krijg het laatste nieuws & inzichten
Ontvang onze nieuwsbrief →

Laatste nieuws & inzichten
Ontvang nieuwsbrief →

Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
email hidden; JavaScript is required

+32 (0)50 31 28 32
Blackboxx
Krakeleweg 39
8000 Brugge

BE 0882.998.324

+32 (0)3 201 51 50
The Market Antwerp
Scheldestraat 11
2000 Antwerpen


+31 202 44 59 86
A’DAM TOWER
Overhoeksplein 1
1031 KS Amsterdam
Facebook
Instagram
Behance
Pinterest
LinkedIn
Twitter
Disclaimer    |    Privacy policy    |    Cookie policy
Home
Werk
Diensten
Slimme merken
Over ons
Klanten
Nieuws
Careers
Contact
English
close
Sleep