SLIMME MERKEN WINNEN
IN TIJDEN VAN VERANDERING
In deze snel evoluerende wereld volstaat het niet meer om gewoon een sterk logo of knappe website te maken. Elk raakpunt van een merk moet gebouwd zijn om snel en doeltreffend te kunnen anticiperen in een continu veranderend landschap. Alleen zo kunnen de objectieven van een onderneming echt worden waargemaakt. Van daaruit vertrekt alles.
De tijd dat een merk enkel door het reclamebureau 'gemaakt' werd, is voorbij. Vandaag is alles branding. Van de ontvangst in een hotellobby tot de textuur van het lintje rond een taartdoos.
BRANDING IS EEN ESSENTIEEL ONDERDEEL VAN HET BUSINESS MODEL, NIET EEN LAST-MINUTE OPSMUKTOOL
David van Gessel & Kurt De Vlieghere / Founders
Bij het bouwen van een merk moet een systeem gedefinieerd worden waarbij de kernwaarden, de boodschap en het gevoel steeds intact blijven op de meest uiteenlopende dragers. Door hier zo vroeg mogelijk in het proces bij stil te staan, kan een merk slim worden.
Slimme merken zijn een weerspiegeling van de mensen, het bedrijf en het product waar ze voor staan. Ze komen tot stand door de boodschap tot de essentie te herleiden, duidelijke keuzes te maken en ruis te elimineren. Met veel zorg evolueren ze van fragiel idee tot krachtig geheel.
Een slim design brengt de strategie van een onderneming tot leven. Het is de hoeksteen van een slim en succesvol merk. Het biedt de kans om snelheid te pakken op een moment dat anderen stil staan. Om voorsprong te nemen.