At SKINN we are steadily expanding our team of experts. Meet team strategy!
In order to provide our growing portfolio of customers the agility they need, we are developing a solid strategic department:
SKINN founder, Kurt De Vlieghere, started SKINN 15 years ago out of a love for beautiful and smart design. Two years later David van Gessel joined him as co-founder. The management team was strengthened and completed 6 years ago with the arrival of Ruth Bossuyt as managing director. As a futurist, Kurt always lives with one foot in the future, a necessity in the rapidly changing world of branding. His ambitious and entrepreneurial vision for SKINN is made possible by assembling a complementary, diverse and hybrid team around brand strategy.
Kristof Windels, brand strategist, has a background in journalism and strategic communication, both in politics and in the corporate world (De Morgen, VRT Nieuws, Open Vld, Ghelamco Group ...). He uses his many years of experience on a daily basis to challenge clients and to help clarify, sharpen and strategically deploy their brand (story). During workshops he uses his critical point of view to bring up new insights and opportunities.
Jan Van Brakel, brand strategist, brings the necessary marketing specialisation within the strategic team. Thanks to his experience in marketing and communication at BBDO, where he was awarded several times for his work, and Jumbo Supermarket chain, he seamlessly bridges the gap to communication and messaging. He ensures brands reach relevant target groups in relevant ways.
Annelies Leysen also joins the team of brand strategists and has built up her specialisation in copywriting, storytelling and conversational design at Kunstmaan and Accenture Interactive, among others. At SKINN, Annelies translates the world of our clients into a powerful and distinctive brand strategy. She also takes the lead in the art of naming.
Laurens Neyrinck, brand consultant & strategist, gives the sales team a young, fresh and ambitious boost. Laurens analyses and challenges client’s demands and forms the link between sales and the right branding through his strategic vision.
Pieter Versmesse also combines his experience as a brand consultant at Roularta Media group and Duke & Grace with expertise in sales and digital marketing. As the customer's first contact, he forms the bridge between sales and the strategic team.
As a creative strategist, brand consultant and futurist, Eliza Kowal-Bourgonjon, having trend forecasting run through her veins, helps SKINN to chart its own strategic path for the future. Eliza will keep a finger on the pulse of the brand identity world for both clients and SKINN itself.
As a digital strategist, Frédéric De Vries analyses SKINN's digital department aiming for further expansion. Before, he gained various strategic experience at, among others, The Reference, These Days, BBDO, Duval Guillaume, Gutzandglory and Dropsolid.
With Nathalie De Schepper, SKINN now also provides its own communication and PR in a structural way. Nathalie amassed 10 years of experience in lifestyle, corporate and non-profit PR, communication and consultancy at oona and Flanders DC. The ideal basis to carry the SKINN message, expertise and work further into the world.
Om ons groeiende portfolio van klanten de wendbaarheid te kunnen bieden die ze nodig hebben, zetten we een stevige strategische poot uit:
Founder van SKINN, Kurt De Vlieghere, riep 15 jaar geleden SKINN in het leven vanuit een liefde voor mooi en slim design. 2 jaar later vervoegde David van Gessel hem als co-founder. Het management team werd 6 jaar geleden versterkt en vervolledigd door de komst van Ruth Bossuyt als Managing Director. Als futurist staat Kurt altijd met één been in de toekomst, een noodzaak in de snel veranderende wereld van branding. Zijn ambitieuze en ondernemende visie voor SKINN wordt mogelijk gemaakt door het samenstellen van een complementair, divers en hybride team rond merkstrategie.
Kristof Windels, brand strategist, heeft een achtergrond in de journalistiek en strategische communicatie, zowel in de politiek als in de bedrijfswereld (De Morgen, VRT Nieuws, Open Vld, Ghelamco Group...). Hij zet deze jarenlange ervaring dagelijks in om klanten uit te dagen en zo te helpen om hun merk(verhaal) te verduidelijken, aan te scherpen en strategisch in te zetten. Tijdens workshops brengt hij met zijn kritische blik nieuwe inzichten en opportuniteiten naar boven.
Jan Van Brakel, brand strategist, vult het strategische team aan met de nodige marketing specialisatie. Dankzij zijn ervaring in marketing en communicatie bij BBDO, waar hij ook enkele awards onder zijn naam mocht schrijven, en Jumbo Supermarktketen, slaat hij naadloos de brug naar communicatie en messaging. Hij zorgt er dan ook voor dat merken zo goed mogelijk tot bij relevante doelgroepen geraken.
Ook Annelies Leysen vervoegt het team van brand strategists en bouwde haar specialisatie in copywriting, storytelling en conversational design op bij onder andere Kunstmaan en Accenture Interactive. Bij SKINN vertaalt Annelies de wereld van klanten tot een krachtige en onderscheidende merkstrategie. Ook in naming trajecten neemt ze het voortouw.
Met Laurens Neyrinck, brand consultant & strategist, krijgt het sales team een jonge, frisse en ambitieuze boost. Laurens analyseert en challenget de vraag van de klant en vormt zo de link tussen sales en de juiste branding via zijn strategische visie.
Ook Pieter Versmesse combineert als brand consultant zijn ervaring bij Roularta Media group en Duke & Grace met een expertise in sales en digitale marketing. Als eerste contact van de klant vormt hij de brug tussen sales en het strategische team.
Eliza Kowal-Bourgonjon helpt als creative strategist, brand consultant and futurist met trend forecasting in het bloed SKINN ook het eigen strategische pad toekomstgericht uit te zetten. Eliza zal zowel voor klanten als voor SKINN zelf vinger aan de pols van de brand identity wereld houden.
Frédéric De Vries analyseert als digital strategist de digitale poot van SKINN met het oog op verdere uitbouw. Hij deed hiervoor diverse strategische ervaring op bij oa The Reference, These Days, BBDO, Duval Guillaume, Gutzandglory en Dropsolid.
Met Nathalie De Schepper verzorgt SKINN haar eigen communicatie en PR nu ook op een structurele manier. Nathalie vergaarde 10 jaar ervaring in lifestyle, corporate en non profit PR, communicatie en consultancy bij oona en Flanders DC. De ideale basis om de SKINN boodschap, expertise en het werk verder de wereld in te dragen.